Akvarellkanin

 
 
Håller egentligen på med en serie beställningsteckningar, men så råkade jag få några konstiga märken på det här arket i akvarellblocket och det hade synts i de ganska minimalistiska bilderna jag håller på med nu. Jag ville såklart inte heller bara riva ut pappret och slänga det så då passade jag på att ta en paus från beställningarna och måla för skojs skull istället. Det var tvunget att vara något färgglatt som täckte fläckarna och så bidde det en kanin! Det var så himla avslappnande och kul att måla något för skojs skull bara, vet inte om jag vill ta några beställningar igen... Det har bara legat som ett orostäcke över mig och stressat de senaste veckorna och det blev inte lustfyllt och kul att måla längre. Men den här kaninen gjorde mig glad igen!
 
LORISSA LOVEBOMB

Åååh, så vacker. Jag har jätte svårt att jobba med blött material och får sällan till det, olja och gouache är det enda jag bemästrar, haha..! Avundsjuk!

sv: Jag ska ha som nyårslöfte att bli vegetarian, kanske du ska göra något liknande? Äta mer vegetariska middagar kan du ha som löfte och sedan försöka peta in åtminstone en dag i veckan? :D

Svar: Tack! Jag tycker också det är ganska svårt, man får bara "go with the flow" för det är så svårt att kontrollera hur färgerna ska flöda. Eller i alla fall tycker jag att det är svårt :)
Ja det är absolut en bra idé! Tror inte jag skulle palla bli vegetarian på heltid men en eller två vegodagar i veckan borde ju faktiskt inte vara så svårt!
Mikaela Puranen

LORISSA LOVEBOMB

sv: Precis, helt rätt :D

Men tack snälla för den fina komplimangen!


Kom ihåg mig?