Superenkel abstrakt konst med sugrör

 
Här är världens enklaste akvarelltavla. Den kanske inte ser så mycket för världen, men lite cool tycker jag att den är. Framförallt så är den superenkel att göra även om man känner att man "inte kan måla". Alla kanske inte kan göra fotorealistiska målningar, men abstrakt konst kan faktiskt alla skapa. Till denna enkla tavla behöver man:
  • Akvarellfärger
  • Vatten
  • Pensel
  • Maskeringstejp (valfritt)
  • Sugrör
Jag tycker att det var snyggast med en liten ram i bilden så jag tejpade kanterna med maskeringstejp så att inte färgen skulle hamna så långt ut på pappret. Välj en färg och ta ganska mycket vatten. Droppa färg längs nedre kanten, antingen en i taget eller några stycken. Nu tar man fram sugröret. Blås ut färgdroppen mot tavlans mitt. Det går inte riktigt att kontrollera färgens riktning och det tycker jag är lite av charmen med den här metoden. Upprepa så många gånger du vill med hur många färger du vill tills du är nöjd. 
 
 
.

Fint!

cicci

Häftigt, måste testa detta


Kom ihåg mig?