Filmfest

Igår firade vi två av mina bästa vänner födelsedagar med en fest med filmtema! Jag erbjöd mig snabbt att hjälpa till att fixa dekorationer då jag tycker det är så himla roligt. Sedan hade jag inte så mycket tid som jag hade velat eftersom jag hade tenta dagen innan osv (som gick bra, så himla nöjd!). Men en stor dekoration byggde vi efter lite Pinterest-inspiration! Nämligen detta:
 
 
Två stora popcornaskar som det kommer ut en båge av "popcorn" från. Det är två flyttkartongen vi målat och skurit till, och ballongerna är fästa på en lång båge av ståltråd som vi sedan tejpade fast mot väggen för att det skulle hållas uppe. Det blev himla bra och så var den liksom vid ingången till det stora rummet i festlokalen. Varje gäst som kom blev fotad under popcornbågen  av kvällens fotograf. Det var en så himla lyckad fest, jag lovar att visa fler bilder när jag fått dem, jag tog bara 3 stycken på hela kvällen för att det var så himla kul. Då får ni se vad jag klädde ut mig till!
 
Imorgon börjar min praktikperiod! Jag är lite nervös, men tror det kommer bli superkul. Jag ska vara på länsstyrelsen här i Uppsala och den här praktiken hör alltså till kursen Naturvård. Jag vet inte så mycket om vad vi faktiskt kommer få göra, vara med på möten och vad de nu gör, så ska vi skriva infotexter om olika naturreservat i länet och jobba lite i GIS med kartor till reservaten. Det är typ det jag vet, kommer bli väldigt spännande att se vad man faktiskt kan jobba med rent praktiskt som biolog!
Annie Bergström

riktigt coolt!! :D

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Emelie Ekman Lindqvist

Super häftigt :)

Sandra Lundin

Vilken rolig idé :) Ska bli otroligt roligt att få se bild på det du var (jag vet ju men onödigt att spoila om du vill hålla det hemligt :P) för det låter som en otroligt rolig utstyrsel!

Svar: Haha ja det var en himla kul, men VARM utstyrsel! Hoppas det blev några vettiga bilder!
Mikaela Puranen

Jasmine

Fin dekoration! Roligt att ha rekvisita utifrån festens tema.

Lycka till på praktiken.

Svar: Du ska ha tack för dina uppmuntrande ord angående att skriva tentor.

Kram

Svar: Tack :) Det var superkul!
Det gick bra idag så jag hoppas att det kommer bli jättelärorika veckor :)
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt - JULKALENDER

Men guuuuud vad roligt! Jag älskar teman och fester med roliga dekorationer. Det här var ju huuur kul som helst :D

Svar: Jag älskar det också!!! Hade egentligen idéer på massa mer dekorationer, men hade tenta dagen innan så fick prioritera lite :)
Mikaela Puranen

Joe

WOW! Så kreativt :)

Snyggt! Kreativt! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?