Kronhjortar, julstress och praktik

 
Vad den här månaden bara flyger iväg och jag hinner inte med någonting! Även om det är som ett heltidsarbete att plugga (inte minst den här terminen när jag läser 150 %) så är det ändå sällan jag faktiskt sitter i skolan 9-17. Jag brukar sprida ut mitt pluggande lite då och då under dagen, vilket i och för sig inte alltid är det effektivaste... Men nu när jag har praktik på Länsstyrelsen så är jag på kontoret eller ute i naturreservat hela dagen verkligen. När jag kommer hem runt 17-18 så är jag dödstrött. Den lilla energin jag har kvar går eventuellt till matlagning och att fundera över julklappar. Har inte alls hunnit skapa så mycket saker att ge bort som jag hade tänkt... Men som tur är så är praktiken himla kul i alla fall! Jag skulle nog absolut kunna tänka mig att ha det som framtida arbetsplats och antingen jobba med förvaltning och skötsel av naturreservat eller med åtgärdsprogram för hotade arter! Jag kan berätta mer om vad vi får göra på dagarna i ett annat inlägg, jag ville bara förklara varför det varit lite glest med uppdateringar här de senaste dagarna. Livet kom i vägen helt enkelt! 
 
En kreativ grej har jag hunnit med i alla fall! Nämligen den här kronhjorten på en 40 x 50 canvasduk. Det var en beställning från en klasskompis som ska ge den i julklapp till sin mamma. Jag tror det är kanske fjärde eller femte gången jag gör det här motivet (finns också på min shop!), men den här gången fick hjorten ben och en svans! Det var egentligen ett misstag att det fick bli så, jag började rita för högt upp och hade jag inte gjort några ben hade den fått en evighetslång kropp... Men jag tycker att det blev bra, nästan bättre än utan? Så ibland leder misstag till något bättre! Något jag inte kan rekommendera dock är att rita med smala tuschpennor på en porig canvasduk... Det höll på att göra mig lite smått galen, de pennorna gör sig helt enkelt bäst på papper. Hur mår ni? Har ni fixat alla julklappar eller är ni lika stressade som jag?
Biggeros

Skönt att du trivs på din praktik plats. Jätte fin kronhjort÷)

Svar: Tack! :) Ja, det känns jättebra!
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤

Wow, alltså huuur snyggt som helst!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Du är verkligen himla duktig! Förstår inte hur du kan rita så pilliga saker och ändå få det att se så proffsigt ut. Scannar du in teckningen eller fotar du bara av?

Svar: Tack :) Jag brukar alltid scanna in, men den här var på en stor canvas så då fick det bli att fota istället!
Mikaela Puranen

Louise

Låter som du har superkul på praktiken! Jag har inte köpt alla julklappar än men känner mig lustigt nog inte stressad överhuvudtaget :P

Svar: Definitivt! Kommer ett mer ingående inlägg om det på måndag! :) Skönt, jag har fortfarande inte hunnit med allt! Ska måla en tavla nu ikväll så är en present klar i alla fall!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?