Nytt till köket

 
 
Jag har länge velat ha några snyggare skärbrädor som man kan servera exempelvis ostar på eller något annat gott. Eller som bara är fina att ha framme och skapa sådana här små köksstilleben. Den i marmor är från H&M Home och är gjord av porslin, så jag vet inte riktigt hur bra den är att faktiskt skära på. Den i trä är från TGR och kostade bara 40 kr! Nu saknas bara en stor i trä att faktiskt i första hand använda som skärbräda, vi har bara sådana fula i plast från IKEA idag. "Stenljuset" har jag fått från mina föräldrar, det har stått på fönsterbrädan i vardagsrummet hemma hos dem så länge jag kan minnas, men de har aldrig någonsin tänt det. Hela "stenen" är alltså gjord av stearin, tycker den är lite speciell!
Beatrice

Åh, den från TGR har jag övervägt så himla mycket! Men det får nog bli efter jul när jag åker hem till en stad där den butiken finns, haha. Den är himla fin verkligen!

Svar: Jag gillar den massor! De har en stor också på TGR som har en långsida vars kant liksom är i bark! Också jättefin (tror den kanske ligger under granen för min del) :)
Mikaela Puranen

Junitjej

Jättefina!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤

Åååh, vad fint med marmorunderlägg!


Kom ihåg mig?