Tanzania

 
Jag har helt galet mycket att göra den här veckan, tenta på fredag men innan dess två inlämningsuppgifter och seminarium. Plus att vi ska på temafest i helgen så måste hitta på någon utklädnad och fixa presenter. Och så har jag lovat att hjälpa till att dekorera lokalen hela lördagen. Så om det är lite tystare den här veckan än vanligt så vet ni varför. Jag tänkte att jag kan visa lite bilder från när jag var i Tanzania i fem veckor 2012 som jag hittade på min externa hårddisk så länge. Vad jag gjorde där kan jag skriva om en annan gång om ni är nyfikna? Det var inte en vanlig semester. Men här är lite bilder tills vidare, främst från Zanzibar och när vi var på safari i norra Tanzania.
 
 
Att samla in sjögräs är en inkomstkälla främst för många kvinnor på Zanzibar. Sjögräset kan sedan användas till att bland annat tillverka tvålar.
 
 
Paradisstränder.
 
Babian på vägen.
 
Pyttepytteliten antilop som heter Dik dik.
 
Impalor.
 
Gnuer.
 
Savannen och en sjö full med flamingos.
 
Lejonhona som försökte jaga vårtsvin.
 
Sjukt orädda lejon.
 
 
 
myawesomedays.blogg.se

Men vad häftigt. :)

Jasmine

Wow, va' häftigt! Så roligt att få ta del av dina bilder!

Lycka till med allt som du har att göra denna vecka. Det är ju en hel del, läste jag.

Kram

Svar: Tack så mycket! Just nu känns det som det mesta ändå är under kontroll, bara utklädnaden kvar att fixa! :) Och tentan att skriva imorgon, men det känns okej!
Mikaela Puranen

Emma Grann Fotografi

Åh!!

Malin

Gud så häftigt! Det där skulle jag vilja se i verkligheten :)

Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤

Åh, detta är min drömresa, och vi funderade på att ta det som bröllopsresa, men tror det blir en sommar i Italien istället... Vi får se :) Jag vill i vilket fall göra denna resa :)

Svar: Åh men åk åk åk! :) Särskilt norra delarna av Zanzibar tror jag är perfekt som bröllopsresa, verkligen paradis! Vi var på safari utanför Arusha i norra Tanzania, för en djur- och naturnörd var det så himla himla coolt! Italien är ju förvisso också fint :)
Mikaela Puranen

Robex Lundgren

finna bilder

Joe

Wow vilka fina bilder! :) Det är min dröm att åka dit.

Svar: Tack :) Hoppas du gör det någon dag!
Mikaela Puranen

stina liffner

Vad häfftigt

Sara Navjord

häftiga bilder

annelie

Vilken dröm, fantastiska bilder och underbara vyer!

Alina

Fina bilder :)

Åh vilka härliga bilder!!

Olini.blogg.se

Vilka fina bilder!!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Emelie Ekman Lindqvist

Fantastiska bilder!!!! kram

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Elina

Någonting jag mååååste göraaaa!

Ida

Så fina bilder!

Woow, en riktigt cool resa! Har själv varit i Afrika :D

Svar: Vad kul, vart i Afrika var du? Är ju rätt stor kontinent :) Var du också på safari?
Mikaela Puranen

Cornelia

Riktigt häftigt! Lätt något man måste göra i livet! :D

Svar: Det tycker jag med :)
Mikaela Puranen

Jaqline

Mäktiga foton,jättefina

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Emmy's Life

Oj du har verkligen varit med om ett riktigt äventyr! Skulle också vilja besöka Afrika någon gång :)

Svar: Det kan man lugnt säga! Hoppa du gör det :) Kan varmt rekommendera ett besök i Tanzania!
Mikaela Puranen

Robex Lundgren

finna bilder

Sofia

Underbara fotografier!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

fia

Det är ju så vackra och romantiska bilder .

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Trees, mamma i London

Underbara bilder! :)

Trees, mamma i London

Underbara bilder! :)

biggeros

Jag vill oxå på safari. Lite läskigt att lejonen inte har mer respekt för människorna. Njuter av dina fina bilder=)

Svar: Ja, de gick nästan och strök sig mot bilarna, låg och sov mitt på vägen och vägrade flytta på sig. Men det är väl inte så konstigt egentligen, hur många safaribilar kan det vara där varje dag? Klart de vänjer sig efter ett tag liksom. Men riktigt häftigt att få se dom på så nära håll. Nästan så jag hade kunnat klappa en om jag hade sträckt ut handen genom bilen!
Mikaela Puranen

Paulina

Häftiga bilder! :)

Marie Bergman

Åh vad häftigt =)

Sofia

Så himla fina bilder :D

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Linn

Var i norra Tanzania (Moshi) i februari och wow, det bästa jag gjort i mitt liv. Vi besökte ngorogoro kratern och åker tillbaka i februari igen :) så fina bilder du har tagit!

Svar: Vi var i Arusha! De här bilderna är från Ngorogoro har jag för mig! Inte alla, men de flesta! Nu blir jag osäker men jag tror verkligen att det var där vi var, namnet klingade otroligt bekant i alla fall! Vad härligt att åka tillbaka så snart!
Mikaela Puranen

Malin

Måste varit ganska mäktigt att vara så pass nära ett lejon!

Svar: Det var det verkligen!
Mikaela Puranen

Sofia

Wow, vilka bilder! Måste ha varit en häftig upplevelse :D

Felicia & Rebecca

Riktigt fin blogg du har, kolla gärna in våran! :)

∞NORA∞

Jätte vackra bilder! <3

JUNITJEJ

Fantastiska bilder!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Jag var i Durban och besökte också ett safari (: Det var riktigt häftigt!

Svar: Jaha, i Sydafrika? :) Kul! Ja, det var lätt något av det coolaste jag gjort!
Mikaela Puranen

Yes, det stämmer! Ohjaa, riktigt roligt! Jag förstår det. Coolt att du fick chans att se ett lejon! :o Jag såg bara ett lejonspår. Fast det var rätt coolt det också!

Svar: Vi såg alla Big 5 utom leoparden! :) Men lejonen var coolast för de kom så himla himla nära!
Mikaela Puranen

Annster

Fina bilder :)

Linn

sv: Ja, det stämmer helt riktigt! Fler bilder har jag under kategorin Tanzania. Längtar så att få åka tillbaka!

Svar: Åh ska spana in det! Jag vill också åka tillbaka!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?