Gröna fingrar och egenodlad sallad

 
Jag har aldrig haft gröna fingrar utan lyckats döda varenda växt som kommit innanför min dörr. Men förra sommaren hände något. Först lyckades jag hålla liv i en pelargon jag fick i födelsedagspresent i mars (den dog nu i vintras, R.I.P.) och så gick jag en sommarkurs i floristik och faunistik. Den handlade förvisso mest om artkunskap och inte om hur man sköter växter eller deras fysiologi, men det var kul och jag blev mer intresserad av växter. Precis innan kursen började fick jag några tomatplantor av min mamma, och de växte jättebra och vi fick hur många tomater som helst! Blev helt frälst och planterade flera olika salladssorter, kryddväxter och blommor. Vår balkong var verkligen jättefin och grön ett tag.
 
Nu har jag bestämt mig för att det är vår och dags att börja odla igen. Planterade några salladsfrön bara för att testa, trodde att det kanske var för tidigt ändå och att de inte skulle gro, men titta! Bara efter några dagar ser de ut såhär! Ska inte köpa någon mer sallad i butik förrän i höst igen, den här egenodlade är både godare och garanterat gift- och kemikaliefri! 

Kom ihåg mig?