Promarkers!

 
För ett tag sedan så köpte jag ett gäng promarkerspennor, men har inte riktigt använt dom förrän nu. Fattade inte hur jag skulle blanda färgerna i varandra och så, men efter 3-4 youtube-tutorials så kände jag mig redo för att testa! Det här blev mitt första försök! Scannern gjorde nåt knäppt med färgerna, de flyter faktiskt ihop lite bättre i ansiktet IRL. Men är helt okej nöjd för ett första försök, lite för gul hudton och t-shirten var sådär. Ansiktet har lite konstig form upptill också... Och så lite skelögdhet på det. Men håret blev jag nöjd med för en gångs skull (även fast detaljerna i det inte riktigt kommer fram i den här bilden)! Jag förstår verkligen varför de här pennorna är så hyllade, efter bara en teckning känner jag att jag aldrig vill måla med något annat material (inte på ett bra tag i alla fall...)! Jag vill kunna göra lika fina porträtt som Anna Ileby, kolla här vad fina porträtt hon gör! Öva, öva, öva...