Tävling hos Atilio

 
 
Sandra på Atilio har just nu en fantastisk tävling på sin blogg där man kan få chansen att följa med henne och ett gäng andra personer på ett äventyr! Äventyret är en helg på eremitaget Urnatur som ser ut att ha helt fantastiska miljöer! De sysslar även en del med naturvård och har betesdjur vilket fångade mitt intresse eftersom jag pluggar det just nu. Dessutom verkar det finnas en rik fågelfauna vilket jag tycker är kul! Jag läste en kvällskurs i våras i faunistik och bör kunna alla svenska fåglar och hur ungefär hälften av dem låter, nu har jag visserligen glömt en hel del (särskilt fågelsången...), men under den kursen upptäckte jag att det faktiskt är kul med fågelskådning! Så det vore kul att få tillfälle att göra det.
 
Fast jag fick lite fotoprestationsångest när jag kikade på allas (som ska åka) instagramkonton... Men jag tänker att det är ju ett supertillfälle att få massa tips! Jag borde dock verkligen köpa en ny kamera, jag har bara en liten Canon G10 som verkligen borde lämnas in på service... Jag har ju ett dyrt undervattenshus till den så jag är inte riktigt beredd att kassera den helt, men den behöver lite småfix som skruvar som trillat ur osv. Det här eremitaget på Urnatur verkar i alla fall vara en magisk plats så det vore så kul att få följa med dit nästa år!
Sandra Lundin

Så roligt att du vill åka med :D Tycker inte alls att du ska få prestationsångest, det är nog bara nyttigt att få se lite "behind the scenes" hos så stora fotografer. Det avdramatiserar antagligen det hela något :)

Svar: Jo, det har du väl rätt i, men jag kan inte låta bli att känna lite så ändå :P Har liksom inte ens en ordentlig kamera och vet inte vad man ska ställa in för slutartid, bländartal och sånt. Fotar på programalternativet och redigerar sen. Men vill verkligen lära mig!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?