5 minuters-pizza

 
Hurra jag har köpt en ny dator, det ryker inte ur den som det gjorde ur min gamla! Det firar vi med världens enklaste pizzarecept! Jag lärde mig det av en klasskompis när vi var på fältkurs i Norrtälje, hon kallar den för 5 minuters-pizza (den tar liiiite längre tid men inte mycket). Det som är skönt med detta recept är att man inte behöver göra någon egen pizzabotten.
 
Ingredienserna är följande:
- Tortillabröd (ni vet såna man har till tacos!)
- Passerade eller krossade tomater att ha som tomatsås
- Valfri topping, på denna variant: mozzarella, tomat, skinka.
- Lite svartpeppar och oregano
 
Börja med att sätt ugnen på ca 200-225 grader. Ta fram tortillabröd och bred ditt val av tomatsås på. Lägg på alla ingredienser som önskas som topping. Sätt in i ugnen i ca 5 minuter, eller tills brödkanten börjar få lite färg. 
 
Som sagt, världens enklaste recept! Det blir en väldigt tunn pizzabotten men det är gott med det med ibland. Det går framförallt så mycket snabbare än att göra en egen pizzabotten om man har ont om tid! Jag har sett att Santa Maria (tror jag?) numera har ett tortillabröd som är till för just pizza, de har jag inte provat ännu. Det här är gjort på helt vanliga tacobrödstortillas som blev över efter att vi ätit tacos!
 
ɑ n n i k ɑ

Gott!

Svar: Det var det :)
Mikaela Puranen

Matilda

Gud så gott:)


Kom ihåg mig?