Illustration till sektionstidningen

 
 
Jag är lite aktiv i vår studenttidning för biologerna på mitt universitet. Temat för nästa tidning är "val", och jag gjorde den här illustrationen till en artikel. Vägskälet pekar mot olika håll man kan gå inom biologibranschen, eller ja, några av dem, det finns ganska många fler riktningar man kan gå! Jag gjorde två olika versioner, kunde inte bestämma mig för vilken jag tyckte blev bäst så jag låter chefredaktören välja. Vilken gillar ni bättre? Jag använde mig av både promarkers och akvarellfärger, och är väl lite halvnöjd. Jag tycker det är så svårt att teckna människor om jag inte ska göra så realistiska blyertsteckningar som möjligt... Får öva lite mera helt enkelt! Men jag lyckades få lite höstfeeling i alla fall tycker jag. 
 

Kom ihåg mig?