Fältkurs!

 
 
Idag åker jag på fältkurs en vecka med skolan, så inläggen blir ganska mycket glesare än vanligt. Jag läser en kurs i ekologi nu, och vi ska göra en ekologisk fältstudie där vi ska studera fåglars riskbeteende när de ska äta. Vi kommer antagligen ha fullt upp hela veckan med att gå ute i skogen och kolla på fåglar, så vi får se hur mycket jag hinner med bloggen. Men kan kanske uppdatera lite om vad vi faktiskt gör, om det är intressant! Och förhoppningsvis lite fina bilder på fåglar! Det kommer bli en sjukt intensiv vecka, men kul!
 
Sandra

Det här låter ju hur spännande som helst! Sov ni ute då också eller?

Verkar det vara en bra deal från det företaget eller? För det låter ju superhäftigt att få sina saker upptryckta, men man vill ju som sagt inte ge bort det som är ens bästa grej gratis.

Svar: Nej, vi bor i ett stort hus med massa våningssängar, känns som att vara på läger nästan! Internet är uruselt så mina tänkta uppdateringar härifrån om vad vi gör ser ut att få utebli... Men jag får väl visa när jag kommer hem helt enkelt!
Ja alltså jag vet inte. Företaget i sig verkar vara väldigt väldigt lite, och det lät som att jag antingen kunde få en summa per såld vara, eller en klumpsumma för mina bilder. Vet inte alls hur jag ska göra...
Mikaela Puranen

Annabel Lee

Låter sjukt spännande! Berätta vad ni kom fram till sen! Har du fotat fågelbilden i inlägget förresten?

Svar: Ja, ska skriva ett inlägg om det sedan när jag kommer hem, internet här fungerar nästan inte alls tyvärr. Nej, bilden hittade jag på någon bildbank :P
Mikaela Puranen

Maria

Åh vilken fint fångad bild!

Svar: Tack, det är dock inte jag som tagit den! Men har tagit en massa fågelfoton under veckan som gått som jag ska lägga upp snart - titta gärna in igen då :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?