Mera betongplattor

 
Såhär blev resten av plattorna som jag och mamma gjöt för ett par veckor sedan. Hur vi har gjort kan ni läsa HÄR. Om man har en trädgård, vilket jag saknar, kan man använda såna här plattor som fina gångplattor att göra en liten stig med. Den plattan jag tog hem har jag tänkt använda som ett grytunderlägg. Andra användingsområden skulle kunna vara ljusfat eller att ha det som en "tavla" eller dekoration (typ ha på en hylla lutandes mot väggen, kanske inte att man ska hänga upp den på väggen, det känns lite tungt...). 
 
Nu börjar betongsäsongen gå mot sitt slut, och precis som förra året så känner jag att jag inte har hunnit göra tillräckligt. Jag hade så mycket idéer jag ville göra, men problemet är att jag bara kan gjuta när jag är och hälsar på hemma hos mina föräldrar som har en trädgård som man kan arbeta i. Jag vill inte hålla på med det inne i vår lägenhet pga allt betongdamm som inte känns så bra att andas in... Jag får se till att åka och hälsa på innan det blir alldeles för kallt och gjuta lite till! 
Susanna Maria J

Dom blev jättefina!! :D

Svar: Tack! :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?