Septembers Pinterest-inspiration

Källa.
 
Här är några av de saker jag sparat på min Pinterest den senaste månaden, tänkte att det kunde vara kul att se vad som har inspirerat en! Om ni vill följa mig där så hittar ni min sida HÄR, jag pinnar mest konst och DIY, men också inredning, feministiska bilder, odlingstips och trädgård, keramik, fina kläder och söta djur. Djur är ganska genomgående trend i alla kategorier... Som den här fina valskålen i keramik. För ett tag sedan var det en keramikugn som skänktes bort gratis i en Facebook-grupp. Jag skrev till ägaren direkt och övertalade mamma att vi skulle åka och hämta den och låta den bo i hennes garage. Den behöver lagas lite grann, men sedan ska jag skapa så mycket fina saker i lera! Jag är så glad! Jag vill göra massor utav skålar i olika djurformer! 
 
Källa.
 
DIY linne. Jag har varit och köpt textilfärg i helgen, så snart tänker jag trycka och måla saker på tråkiga enfärgade kläder. Gillar verkligen det här måntrycket, funderar på att göra något med månens alla faser på en t-shirt?
 
 
Annat DIY jag har funderat på är att göra en sittpuff. Älskar det här tyget, det skulle matcha en kudde vi har i soffan perfekt. 
 
 
 
Konstmässigt har jag känt mig mest sugen på akvarellfärger - och gärna mjuka halvt abstrakta bilder i dova färger. Jag har inte hunnit måla någonting förutom beställningar på ett tag, det är lite tråkigt. Jag gjorde färdigt den absolut jobbigaste beställningen jag haft hittills igår, men vet inte om jag får visa upp den här. Det var verkligen en utmaning, så himla glad att den är klar nu! Den har hängt över mina axlar alldeles för länge för att jag inte vetat hur jag ska ta mig an uppgiften... 
 
 
 
Som den biologinörd jag är så hittade jag massa fina halsband med biologisk koppling. Narvalen!!! <3 Den undre är en neuron, alltså nervcell, och också väldigt fin!
 
Josefin

Gud så fina halsband! Shit, vilken människa jag hittat! Älskar allt!

Svar: Åh, tack!! :) Älskar också halsbanden, det slutade med att jag beställde ett med det fylogenetiska trädet över allt liv! Så himla nöjd! http://www.ilovesciencestore.com/phylogenetic-tree-circle-pendant.html
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?