Monthly makers inspiration: textil

Lampa av virkade dukar.
 
Den här månaden är det Beatrice på Herbariumet som är värd för Monthly Makers och temat är textil! Ett väldigt brett materialtema som man kan tolka lite hur som helst. Jag tänkte först att det inte är något jag arbetat så mycket med tidigare (jämfört med Alicias inspirationsinlägg med över 40 makalösa grejer hon gjort i textil!), men jag hittade ändå en del grejer jag skapat som faktiskt är i textil.
 
Tygkassar! Den översta är handmålad med en textilpenna och den undre tryckt med transferpapper!
 
Tröja målad med textilpenna.
 
Betongkruka av virkade dukar.
 
Och det var ungefär det! Inget material jag är jättebevandrad i med andra ord, men det ska bli spännande att lära känna det mer! Jag har jättelänge tänkt att jag ska lära mig sy mera, så jag funderar på att kidnappa min mammas symaskin och hitta på någonting. 
 
 
 
 
Och slutligen ett gäng bilder från Pinterest. Kolla gärna min board DIY: Textiles för originalkällorna till dessa bilder och mer inspiration! Och vill ni ha ännu mer inspiration så har även Sandra och Beata gjort inspirationsinlägg!
 
Vet du inte vad Monthly Makers är? Du kan läsa mer här, annars kan man sammanfatta det såhär: Monthly Makers är en kreativ utmaning som pågår hela året. Det är 12 teman för 12 månader och 12 bloggar som är värdar för varsitt tema. Vi som håller i MM är: AgnesAliciaAnna MaríaAnnicaBeata,BeatriceElsaEmelieJessicaJessicaSandra och jag! Men alla som vill får vara med och skapa! Månadens värd för Monthly Makers är Beatrice och den 25:e lägger hon upp sitt bidrag till temat. På hennes inlägg länkar man till sitt eget bidrag eller använder #monthlymakers på instagram. Har man varken blogg eller instagram går det också bra att posta på vår facebooksida!
 
Har ni kommit på vad ni ska skapa än på temat?
Alicia

OMG mjautröjan!!! Alltså sååå fin! <3

Svar: Jag vill ha en sån själv! Gav den i julklapp till min syster, men måste nog banne mig göra en likadan till mig!
Mikaela Puranen

My och Klara

<3tygpåsen<3 tror jag vet vad jag ska göra :) /My

Svar: Spännande!!! Min plan blir nog inte av för jag kommer inte hinna åka hem till mina föräldrar och låna symaskinen :(
Mikaela Puranen

Sandra

Så mycket du har gjort på temat! Har du kommit på vad du ska göra än? Jag är redan färdig med mitt bidrag men vill uppgradera det på något sätt pga inte helt 100% nöjd. Aah, känns pirrigt att vara färdig i tid för en gångs skull ;)

Svar: Jag vet vad jag VILL göra men jag tror inte att det kommer att gå att genomföra :( Måste ha tillgång till symaskin och jag har nog inte tid att åka till Väsby och låna den innan den 25:e. Så nu är jag lite lost med vad jag ska hitta på istället! Skönt att du är klar, ser fram emot att se vad det blev :D
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Design

Men wow, tygkassarna är verkligen så fina :) Du är så himla duktig, Mikaela!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Jess

Kommer ihåg första gången jag såg kattröjan, blev så himla förtjust i den och det är jag fortfarande!

Svar: Åh vad kul att höra! Jag tror banne mig jag måste göra en liknande till mig själv för den här var en julklapp!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?