Årets sista illustration

 
Det blev en sista illustration 2015 ändå. Efter att jag publicerat sammanställningsinlägget om vad jag skapat i år och grämt mig lite över att det bara blev 15 teckningar så har jag letat som en tok efter mitt akvarellblock. Jag har så länge velat göra en ny version av den här bilden i akvarell (som för övrigt är min bäst säljande bild på Society6!). Jag hittade inte blocket så jag får väl ta och köpa ett nytt, men bilden behövde komma ut nu nu nu nu, så jag tog ett annat litet block och gjorde en teckning i tusch istället. Inte riktigt samma känsla som en akvarell, men ändå. Jag färglade den i Photoshop, men vet inte riktigt om jag gillar den färglagda eller svartvita versionen bäst. Hur som helst, om ni gillar den så finns båda versionerna uppe på min Society6-shop!
 
Förresten, ni missar väl inte att Alicia lagt upp sammanställningen av tema glas idag?
Jess

Snyggt! Tror jag gillar den bäst i svartvitt men kan också tänka mig att den skulle vara fin i pastellfärger. På tal om akvarell så fick jag akvarellfärger i julklapp, känner verkligen skräckblandad förtjusning inför att prova det :P

Svar: Tanken var att göra den i pastell men sen när jag väl började färglägga så blev det bara inte så haha. Men kanske ska göra en tredje variant ;) Jaaa vad kul!!! Det är lite skräckblandat för mig än med akvareller för man har inte riktigt kontrolll över hur färgerna väljer att flyta, men det är ju också charmen! Ska bli kul att se vad du hittar på med dem!
Mikaela Puranen

Wilda

så himla fint! vilken talang du har för bild. <3

Svar: Tack <3
Mikaela Puranen

Alicia

Alltså så jävla jävla grym!

Svar: <3
Mikaela Puranen

Annica

superfina båda två! Du borde göra sånna där mindfullness böcker som man kan färglägga själv, fast med alternativa motiv ;)

Svar: Jag har funderat på det, det vore ju faktiskt himla himla himla kul!
Mikaela Puranen

Anna María

ASFINA båda två!!

Ruth | HungryHeart.se

GRYMT snygg! Jag tycker man kan byta ut midsommarstången mot din illustration istället! ;-)

Svar: Haha, ja men den ser ju lite ut som en midsommarstång tycker jag med ;)
Mikaela Puranen

Linnéa Elisabeth

Så fin!! Lite roligt att jag faktiskt har gjort en nästan likadan en gång! http://linneaelisabeth.blo.gg/2015/july/venustecken-2.html#comment
Fast din hade lite mer variation på blommorna, och var färggladare. Gillart!!

Svar: Vad fin din var också! Jag hade tänkt göra om min gamla illustration hur länge som helst, men äntligen blev det av :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?