Så kom snön till slut

 
Igår när vi vaknade hade vintern kommit till Uppsala. Vi hade en liten släng snö i december som låg kvar på gräsmattan ett tag, men nu blev det vinter på riktigt! Så vi bestämde oss för att ta en promenad över Håga ån mot Kung Björns hög.
 
 
Sådana här soliga, lagom kalla dagar är vintern rätt fin ändå. Efter Kung Björns hög svängde vi av mot skogen i hopp om att se lappugglan och slagugglan som hängt där i över en månad, men vi tog fel stig och hamnade inte i rätt glänta där ugglorna synts till. Vi får göra ett nytt försök en annan dag!
 
 
Solen började gå ner och vi ville inte vara i skogen på stigar vi inte kände till när det blev mörkt så vi vände tillbaka precis lagom för att se den rosa solnedgången. När solen gick ner droppade även temperaturen och en lätt dimma började dra in över ängarna, och då dök de här hästarna upp på andra sidan stigen. Hästar och dimma alltså, finaste kombinationen.
 
 
Så fin vinterdag! Två timmar senare var jag lite trött i fötterna av den ojämna terrängen men glad och nöjd i själen. Det är lika fint väder idag så det kanske blir en promenad idag med, men på rätt ugglestig!
ISA

oh vilken naturskön omgivning ni har där i Uppis då ;)

Ruth | HungryHeart.se

ÄNTLIGEN kom snön! Så himla vackert! Blir extra fint med solnedgångsfärgerna som du fångat.

Svar: Hoppas den håller i sig ett tag! Tack, jag gillar den rosa himlen också :)
Mikaela Puranen

Louie

Så underbart!

Jess

Åh så fint! Sörjer att den försvann så snabb här nere, men fick åtminstone en morgon med barnslig lycka över snön :)

Svar: Det kommer säkert mera till er med, idag har det snöat skitmycket här igen och nu kommer tydligen "Putin-kylan" :P
Mikaela Puranen

Ida här och nu

Jag blir alltid lika överväldigad av hur vacker naturen är. Även om jag inte är så förtjust i vintern är det otroligt vackert och jag är så tacksam över att bo i Sverige med våra årstider.

Svar: Jag tycker egentligen inte heller om vintern, men just såna här fina vinterdagar så känns det ganska okej ändå!
Mikaela Puranen

Wilda

åh vilka magiska bilder! gillar framför allt den med staketet och den med hästarna, så vackra nyanser du har fångat i dem!

Svar: Tack! Det är nog mina två favoriter också, och den på E!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?