Bra saker i bloggvärlden just nu

 
Jag känner mig just nu jättestressad över min uppsats, teckningsbeställningar, komma på något (helst fantastiskt) att skapa till Monthly Makers och livet i allmänhet. Så istället för att försöka producera något kvalitativt inlägg här idag så tipsar jag om en blandning av bra saker i bloggvärlden just nu som ni borde kolla in!
 
 
Sandra har en ny bloggserie kanske man kan kalla det, Saker vi inte pratar om, där hon hittills tagit upp ekonomi, jämställdhet i relationer och nu senast förhållanden. Både inläggen i sig och kommentarsfälten är intressant läsning! 
 
 
Jag skulle kunna tipsa om varenda inlägg Sandra skriver egentligen för jag tycker att hon är så bra, men hennes podcast Källan är verkligen verkligen värd att lyssna på! Inspiration, kreativitet och bloggar är orden jag skulle sammanfatta podden med! Den här veckans avsnitt är med illustratören Anna Ileby, längtar efter att hinna lyssna på det!
 
 
Alicia skriver ett kritiskt inlägg om Fifty Shades of Grey, eller Fifty Shades of Åhnej som hon kallar den. Hon tar bland annat upp hur boken/fimen ger en missvisande bild av BDSM och hur den normaliserar våldtäktskultur.
 
 
Michaela Forni är liksom jag svag för gamla, fina kärlekspar. Hon visar en himla fin video (som förvisso är en reklam för Ikea men ändå) med fina gamla och unga par.
 
 
Sara Woodrow har ramat in och hängt upp sin senaste tavla som nog är min favorit bland hennes alster. Jag vill ha den på någon vägg i vårt sovrum! Finns att köpa i hennes shop här!
 
 
Och så har flera av oss i Monthly Makers-gänget gjort inspirationsinlägg för månadens tema! Här kan ni läsa Jessicas (som bilden tillhör), Elsas, Anna Marías, Alicias, Beatrices och Annicas (som är månadens värd) inlägg!
sandra

Tack för detta :**

sandra

Tack för detta :**

Svar: Tack för att du gör en så grym blogg + pod :D
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt

Åh vad många bra tips, jag ska verkligen kika in detta :)


Kom ihåg mig?