Fredagslista

Var är din mobiltelefon?
På det repiga vardagsrumsbordet framför mig.

 

Var är din andra hälft?
Han ligger i sängen fortfarande.

 

Ditt humör?
Trött och nöjd med livet!

 

Din dagsplan?
Idag ska jag tillåta mig att göra absolut ingenting, jag lämnade in första versionen på min uppsats igår och sånt ska man ju fira. Så vi hade ost, vin och singstarkväll igår med en drös klasskompisar, mycket trevligt! Så idag ska jag ska ligga i soffan och kolla på nya Scandal och Grey's Anatomy. 

 

Det bästa du vet?
Den där killen som ligger i sängen.

 

Din hobby?
Skapa saker och ting. Plus så har jag bestämt att fotografering ska bli min nya hobby, ska bli grym på det är tanken!

 

Din skräck?
Porslinsdockor. Jo, på riktigt. Det var en mindre bra idé att kolla på skräckfilmer med äldre kusiner om dockor som blir besatta av onda andar när man är typ 9 år. Och så död, jordens undergång och såna saker.

 

Var vill du vara om sex år?
Förmodligen i den här staden, i en större lägenhet fylld med växter. Förhoppningsvis jobbar jag både som biolog och illustratör. 

 

Vad är du inte?
En morgonmänniska.

 

En sak du önskar dig?
Kameraprylar, ett objektiv och ett stativ till att börja med. Och så varma sommardagar på balkongen...

 

Var växte du upp?
I förorten Upplands Väsby utanför Stockholm i en villa med mina föräldrar och lillasyster.

 

Det senaste du gjorde?
Städade efter gårdagens festligheter.

 

Din sommar?
Den förra spenderades mest hemma, sommarjobbet jag fått och trodde jag skulle vara upptagen med fick jag bara jobba fem dagar på, trots löften om att jag skulle få jobba jättemycket. Bemanningsjobb alltså... Men det var en fin sommar trots brist på pengar! Den kommande hoppas jag på att få ett biologrelaterat jobb och kunna resa någonstans vore fint. 

Venice

Kul med listor! Kanske ska ge mig på en jag med ;)

Svar: Gört, jag älskar listor och hade nog lätt kunnat fylla bloggen med det om jag inte behärskade mig haha.
Mikaela Puranen

angelicasvarld.blogg.se

Mysig lista...kanske lånar den - ok?

Svar: Helt ok, kör på! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?