Helgen som gick

 
Den här helgen som gick var fylld av saker som för en gångs skull inte var pluggrelaterat överhuvudtaget! I fredags var vi bortbjudna på middag hos några kompisar, och så tidigt på lördagen satte jag mig på tåget på väg hem till mina föräldrar. I julas planerade vi nämligen att vi skulle ha en skaparkväll, vi i släkten som gillar sånt. Så tre generationer kvinnor sågs hemma hos mina föräldrar och så gjorde vi en rad olika grejer, som ni får se snart! På tåget passade jag på att försöka teckna lite mer på mitt senaste projekt.
 
 
Jag hade också en tanke om att jag ville fota fina vinterponnys efter att ha sett Jessicas fantastiska bilder. Min syster har nämligen hästar, så vi åkte ut till stallet en sväng på söndagen. Vädret var däremot inte på min sida och jag vågade ha uppe på kameran ungefär en minut innan all blöt snö som föll fick mig att snabbt stoppa ner den i väskan igen. Men en gosig mule fick jag en bild på.
 
 
Här är min systers väldigt påklädda häst. Mulen är inte alls lika gosig om man iakttagit henne en stund. Precis innan jag tog upp kameran stod hon och åt sitt eget bajs och grimaserade. Trots att hon uppenbarligen tyckte att det smakade skit (hehe) så fortsatte hon äta efter att ha grimaserat färdigt. Alltså?? Jag har aldrig sett en häst bete sig på det sättet, så himla knäpp!
 
Efter stallet så åkte vi till Kista som skulle ha en stor bakluckeloppis! Det var evigheter sedan jag var på loppis, men den här var inte mer än okej på sin höjd. Men jag hittade lite fynd i alla fall som ni kan få se sedan!
 
 
Helgen avslutades med en söndagsmiddag på en grek/turkisk restaurang där vi åt oss övermätta på god mat. Fullt upp som sagt, men bara med roliga grejer! Den här veckan blir däremot bara hardcore plugg... Hade ni en bra helg? 
Sandra Lundin

Låter så härligt att få skapa tillsammans tycker jag :) Ska bli spännande att se vad det blev!

Svar: Det var jättehärligt! :) Första och enklaste projektet är uppe nu :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?