Monthly makers inspiration på tema återbruk

 
Ni har väl inte missat att Monthly Makers temat för februari är återbruk? Det kan ju vara lite svårt att veta vad som räknas som återbruk, men det är helt fritt upp till tolkning! Det finns inget rätt eller fel. Jag tänker att det både kan vara att man gör om något så att det får ett nytt användningsområde eller bara att man uppdaterar utseendet på en befintlig grej man har, till exempel genom att måla om det. Först kunde jag inte komma på någonting jag har gjort tidigare som är återbruk, men när jag tänkte efter visade sig ändå vara en hel del! Så här kommer ett gäng grejer jag gjort tidigare som kan klassas som återbruk! De flesta länkarna leder till instruktioner om man känner för att göra något liknande!
 
 
Av loppisfyndade virkade dukar gjorde jag och mamma en lampa!
 
 
Virkade dukar kan man också doppa i betong och få en kruka.
 
 
En björntavla av kartong och rivna bitar ur en H&M-katalog.
 
 
Tre krukor, ett fat och en ljuslykta blev en fyr som jag gav bort i födelsedagspresent till E's mamma.
 
 
Penn- och penselburkar gjorda av konservburkar klädda med dekorplast.
 
 
En ros gjord av tomma aluminiumkoppar efter värmeljus. Man skulle kunna använda såna här för att dekorera någonting, jag har sett någon som limmat rosor på en lampskärm till exempel!
 
 
Återanvändning av stearin från gamla ljusstumpar och nytt användningsområde för tekoppar!
 
 
Mera värmeljuskoppsblommor, denna gång en näckros som får agera ljuslykta.
 
 
En ram och lite svarta tavlan-färg, fram med kritor så är det bara att börja skriva inköpslistor, rita små konstverk eller vad man nu vill använda den till!
jossan

Va mycket fint! :)

sv: Åh tack visst var det :D Ja ibland får man ju unna sig lite nya kläder :D Jag hade inte heller gjort det på väldigt länge så jag kände att det var lite dags för nytt ;)
Ursäkta för sent svar! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt

Sååå kul att se tkr jag :) Du är så himla duktig, påhittig och kreativ. Önskar att jag var lika duktig, eller i alla fall tog mig tiden att försöka :) ♥

Svar: Vad kul, tack :) Ja men testa på något, tror säkert du är duktig på sånt med :)
Mikaela Puranen

Amanda Jona [SPONTAN]

Men jag dör lite över hur kreativ du är! Så snygga grejer!

Svar: Åh, tack :)
Mikaela Puranen

Sara

Fina grejer! :D

Stina

Tack för tipsen! Har funderat på att hoppa på den här månaden så inspiration är definitivt nödvändigt :D

Svar: Jaa vad kul, var med! Jag har inte hunnit att skapa något själv än, men förhoppningsvis har jag lite tid i helgen!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?