Snapshots från en lördagkväll

 
 
Hela helgen har jag umgåtts med mina kära vänner som jag inte sett på länge. I fredags tog jag dock inte upp kameran, men igår, på lördagen, förevigade jag lite stunder. Vi gjorde egentligen inget speciellt, men det är så himla skönt på det sättet tycker jag. Ingen hets om att man ska gå ut på någon klubb som det ibland kan bli lite för mycket av för min smak, utan bara lite mat och prat! 
 
 
Vi åt något så enkelt och gott som tacos och drack ett litet glas rosa mousserande till det. Vi kom också fram till att tacos är sällskapsmat, hur jobbigt vore det inte att laga tacos till bara sig själv? Eller är det inte det? Jag har aldrig provat, men det känns som det vore jättetråkigt att skära upp alla grönsaker och vad man nu vill ha i för bara en person. Plus att alla tillbehör är gjorda för fler portioner, kryddan är för 400 gram köttfärs, tror det minsta paketet med tortillabröd innehåller 6 stycken. Visst man skulle ju kunna göra matlådor, men jag är nog så pass lat att jag inte pallar göra matlådor som kräver mer arbete än att bara micra det. Om man ska ha en tacomatlåda så måste man ta med en burk med köttfärsen, bröden separat och en burk med alla grönsaker, en med såser... Eller? Är det enklare än jag tror? Någon som brukar äta tacos själv eller ha det som matlåda?
 
 
Efterrätten (vaniljglass och gino!) förtärdes framför Melodifestivalen. Jag har inte sett något i år förrän den här deltävlingen, jag är inte så jättemycket för mello egentligen. Det är så många deltävlingar, jag kanske kan sträcka mig till att kolla på finalen och Eurovision för att det är lite kul. Musiken är ju oftast rent ut sagt skit enligt min smak, men det är ändå något lite mysigt med att se på det trots att jag egentligen inte tycker om programmet. Det var dock betydligt roligare med den här nya appen där man kan rösta på sina favoritlåtar och se vad ens vänner röstar på! Vad tycker ni, gillar ni Melodifestivalen?
 
Idag ska jag bara läsa vetenskapliga artiklar för glatta livet...

Kom ihåg mig?