10 000 pins!

 
Ingen har väl vid det här laget missat Pinterest? Denna guldgruva till inspiration har jag hängt på sedan 2012 tror jag och har nu hunnit med att pinna 10 000 pins på 38 stycken boards. Det vill säga, jag är nog lite besatt... Jag pinnar nog mest konst, DIY, inredning och naturbilder. Men också fina betonggrejer, presentinslagningar, keramik, feminism, växter,fototips och mat. Och lite till. Om ni vill följa mig så finns jag här, men utfärdar dock en liten varning för att jag ibland pinnar så mycket att det finns risk för att jag kommer fylla ert flöde totalt... Men man kan ju välja att följa bara de boards man är intresserad av!
 
Har ni lyckats missat Pinterest? Gå in och skaffa ett konto på en gång! Det hela går ut på att man kan spara sina favoritbilder på olika boards (typ anslagstavlor). Jag har som sagt 38 stycken men ska ta tag i att försöka sortera upp DIY och inredningsboardsen i mindre mer specifika boards så det kommer nog att vara över 40 stycken snart... Det finns ett sökfält högst upp för att hitta inspiration till just det du söker. Men man kan också följa olika människor som har liknande smak som en själv för att få upp vad de pinnar i sitt flöde. Man kan också välja att följa bara några enstaka boards om man inte är intresserad av allt personen pinnar.
 
Här är lite tips på andra personer och boards att följa:
Isabelle Petite - Jag älskar typ alla hennes boards!
Beth Kirby's board Scapes - massa fantastiska vyer, natur och städer!
Emma Galloways board home - Ganska avskalad, stilren inredning!
Matilda Gustafsson - Ganska spridda boards, inredning, natur, diy, trädgård, smycken, djur och många fler, men alla med mycket fina saker!
McKenna Fowlers board Revolution - Feminism! Både mer informerande, seriösa pins och peppande feministiska illustrationer och serier.
Och så har vi en Monthly Makers board där vi tänkte samla alla fantastiska saker som skapas varje månad!
Beatrice

Pinterest<3 Är inte uppe i 10k än, men har bytt konto någonstans mitt i alltihop när jag ville byta användarnamn och det inte gick, ungefär. Men sammanlagt kanske jag har runt 5500 unika pins, hehe. Dock ligger allt på hela 71 (!) boards, men då har jag kanske 10 olika för DIY samt 10 olika för olika sorters mat, så det är mest därför, hehe....

Svar: Haha, jag tyckte 40 var mycket ;) Men hellre ordning och reda än en gigantisk board där man inte hittar någonting! Så som min nuvarande DIY... Fixade inredningen igår i alla fall :P
Mikaela Puranen

Sandra

Tack för tipsen, är också en pinterestnörd. :)

Svar: Började följa de flesta av dina boards tillbaks :D
Mikaela Puranen

EMMAWHO

Kom inte in i Pinterest förrän för ett tag sen, men oj vad underbart det är!

Svar: JA! Bästa grejen!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?