Choklad- och vinprovning

 
Igårkväll tog jag och E tåget till Stockholm för att gå på en upplevelse jag fick i 25-årspresent förra året! Det var helt sjuka väntetider, jag fick boka i början av hösten för att få plats att gå nu i januari. Men det var i alla fall en kombinerad choklad- och vinprovning vi gick på! Vi fick prova fem olika chokladsorter plus en chokladpannacotta som kom in senare, samt fem olika viner. Det var jättetrevligt och intressant att få höra lite mer om chokladtillverkning och sånt. Jag blev förvånad över hur olika chokladen och vinet smakade var för sig och i kombination, den första chokladen till exempel var ganska salt och vinet till lite strävt, men i kombination blev smaken helt mjuk och slät. Chokladpannacottan tillsammans med av dessertvinerna fick en körsbärssmak, trots att ingen av de smakade det minsta körsbär var för sig. Det var i alla fall en kul upplevelse och extra mysigt att gå ut på dejt mitt i veckan! Om ni är sugna på att göra något liknande så var presenten ifrån Liveit.se, men det går säkert att hitta något direkt hos en arrangör också!
Sanna Preifelt ❤

Åh gud vad roligt. Jag är inte så mkt för rött vin, men choklad och vitt hade ju inte vart fel :D

Hoppas att du får en jättebra fredag ❤
Kram!

Svar: Jag ääälskar rött vin så det var fantastiskt ;) Tack detsamma och trevlig resterande helg med :) Kram!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?