DIY Minnesburk

 
Det här är ett tips som jag genomförde 2013, men alldeles hade glömt bort tills jag såg det igen här hos Frida! Så nu måste jag absolut göra det för 2015 också! Det hela går alltså ut på att man har en burk (gärna en fin en) som man under året lägger små lappar i på saker som gjort en glad under året. Den här glasburken var från början en burk med pastasås. Jag skrubbade bort etiketten, tejpade en rektangel med maskeringstejp och så målade jag med sån här svarta tavlan-färg. Enkelt att sudda ut och skriva nytt för nästa år!
 
 
Här är två av lapparna ur 2013-burken, som ni ser har jag en fantastisk handstil... Vi var och såg Lana del Rey på Annexet och det var SÅ skönt att slippa åka tåg i kylan! Jag minns också att jag skrev "Den första riktiga vårsolen", "Snöpussar" och "Sand mellan tårna på stranden i Barcelona" på ett par av lapparna från 2013. Man kan också lägga ner biljetter från olika saker, resor, konserter, bio, kanske med någon kommentar till om vad som var fint med den upplevelsen. Det är ett himla fint sätt att minnas det året som har gått nästa nyår! 
 
(för övrigt så är bilderna tagna med min nya kamera! *klappar hysteriskt som en säl*)
Louie

Vilken kul idé, det måste jag göra:D

Svar: Ja, gör det :D Så kul att läsa i efterhand! Även nu när jag hittade den ett år senare :)
Mikaela Puranen

Sanna Preifelt

Åh vad bra idé. En sådan vill jag göra!

Sanna Preifelt

Förlåt att jag svarar i din blogg, men tänkte bara att du kanske missar svaret annars. Du behöver inte godkänna denna kommentar om du inte vill!

I dagsläget är det bara befintliga annonsörer en kan länka, och just nu är det framförallt mode, skönhet och sport som vi har i vårt nätverk. Däremot jobbar vi hela tiden på att värva nya annonsörer, och under våren ska vi försöka rikta oss mer mot inredning och pyssel :) Det du kan göra är att skapa ett konto, så kan du hålla koll på vilka annonsörer som vi tar in! :)

Svar: Haha så länge det inte är endast sv: tack så gör mig inte svar i kommentarer så mycket ;) Men okej, det låter ju spännande! Ska kika på det!
Mikaela Puranen

F R I D A ▴

haha oj vad mycket finare din burk är! enda tråkiga är ju att det tar så lång tid innan man får kika i den, men desto roligare runt nyår då man glömt vad som skrevs ner i januari :)

Svar: Äsch, det vet jag inte om den är :) Jaa, det var så kul att kolla vad jag skrev 2013 nu, det hade jag definitivt glömt!
Mikaela Puranen

Louise - vitmossa

Det där är så kul! Jag gjorde det under hela 2014 för första gången och fortsätter såklart i år. Det var mycket i början av året som jag hade glömt bort att jag faktiskt upplevt, räknade ut att det var 140 lappar sammanlagt, inte illa. :)

Jag körde dock på färgglada post-it lappar i olika färger som jag klippte runda... Det ser lite roligare ut än vanliga lappar! =)

Svar: Vad många lappar! Jag var ganska dålig på att komma ihåg detta, så det blev kanske 20-30 stycken bara. Men i år ska det bli bättre, redan lagt dit en :) Bra idé med färgglada lappar! :)
Mikaela Puranen

F R I D A ▴

visst är de fina! fick två stycken i studentpresent men vid besök kommer man ju inte långt med endast två... haha :)

Svar: Jag fick två stycken en födelsedag och så fyra till året efter ;)
Mikaela Puranen

Hanna

Det här är en så mysig idé, har sett det lite överallt och funderat på att prova själv. Tyvärr känner jag ju mig själv också och vet att jag inte brukar vara så dedikerad haha.

Svar: Jag glömde bort det i perioder, men så kom jag ihåg igen. Tips är att ha den framme synligt :) Men det blev bara typ 20 lappar eller något sånt totalt. Ska ha som mål att ha fler i år :)
Mikaela Puranen

CharlesHeine

I have been dreaming about lately. This kind of detailed information on this network is truely great and appreciated and will assist me in our studies while I am at work. It is obvious this forum acquired a significant amount of knowledge concerning the things I am interested in and the other hyper links and info like wise show it. I am not on the internet very much however when I get a break im always searching for this sort of factual information and stuff similarly having to do with it. When someone gets a chance, check out at my website. [url=https://jonsipes.com/practice-areas/compliance/]special disability trust lawyers in socorro[/url]


Kom ihåg mig?