The Danger Bear series

 
 
 
Ni kanske tycker jag är helt knäpp när ni ser de här bilderna, och det kanske jag är, men här är årets tre första illustrationer. Det är en fortsättning på den här bilden, the original danger bear. Inspirationen kommer från låten Danger bear som Kashmir har gjort. Danger bear ser nästan alltid helt likgiltig ut och håller sig helst i skuggorna. Han säger inte mycket, men ser oftast lite passivt hotfull ut. Han har en stor resväska under sängen fylld med olika sorters vapen. När han blir riktigt arg och flippar ur kan man ana det på hans stora uppspärrade ögon i det övrigt likgiltiga ansiktet, som på sista bilden. Då är det bäst att långsamt backa därifrån.
 
Jag blir så full i skratt av att titta på de här, särskilt den första gillar jag, de andra två är lite för aggressiva. Alla tre finns nu uppe på min shop, och den med svärden seglade direkt upp och blev min mest gillade bild på Society6! Se där!
Louise - vitmossa

Vad duktig du är!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Haha underbara! Tycker också bäst om den första.

Du, lite frågor om society6. Lägger man bara upp en fil hos dem och så grejjar de allt åt en sen? Hur mycket tjänar man egentligen på sakerna man lyckas sälja där? Hålle rpå med lite små prints och funderar på om det kan vara lönt att lägga upp det hos dem.

Svar: Ja, alltså det finns både för- och nackdelar med Society6. Allra största fördelen är att de fixar allt, det är precis så att du lägger upp filen och så sköts resten av dem. Det skulle ta oändligt mycket mer tid och även pengar att fixa själv (hitta ett tryckeri, lägga ut pengar för trycken och hoppas att man säljer de och inte går back... Om man nu inte hittar något annat tryckeri som trycker on demand så man slipper ligga ute med pengar). Jag har en så pass bra skrivare så jag gör lite hemma också, men inte större än A4. Och på Society6 så kan man ju ha ett så himla stort sortiment med grejer, jag har definitivt sålt mer av alla andra saker än av just art printsen. Och att ha ett så stort sortiment själv skulle vara ännu dyrare och mer tidskrävande.
Men nackdelarna då: Ja, det är ju inte jättebra betalt. 10 % för alla grejer utom art prints, framed art prints och jag tror canvas också. De får man sätta eget pris på, de har ett grundpris och så klickar man i själv vad man vill tjäna och så blir summan av det totalpriset. Men det är väl egentligen den enda större nackdelen. Men å ena sidan så tjänar man pengar bara på att ha filen liggandes där, inget mera jobb, förutom eventuell reklam man vill göra :) Men ja, det är ju inga stora summor totalt man drar in, tror jag tjänat ca 80$ totalt sen i augusti, men har å ena sidan inte lagt mycket jobb på det heller :) Man kan ju kombinera med att ha printsen liggandes där och sälja på andra sätt, typ trycka själv hemma :)
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Tack för det utförliga svaret :) Får man pengar utbetalt när de kommit upp i en viss summa eller varje gång man sålt något? Får man ett meddelande om varje gång ens produkter säljs?

Svar: Pengarna ligger frysta i 30 dagar för att enklare hantera eventuella returer, sen kommer det i början av nästa månad, oavsett summa! Så om något säljs den 5 januari så ligger det fryst till, vad blir det 4e februari, då har det precis missat februariutbetalningen så då får man det i början av mars! Man får inget meddelande när något säljs, men när man får en utbetalning till paypal får man ett mail. Fast jag brukar gå in och kolla under "earnings" ett par gånger i veckan för att det är kul :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?