Bird bird bird, the bird is the word

 
 
Medan det fortfarande var vår ute (vad hände egentligen igår, jag hade ju precis plockat bort vinterjackan!?) så var jag ute på en fotopromenad. Mitt mål var att spana efter lite ormar, men jag såg bara fåglar. Men det är ju inte fy skam det heller! Stötte bland annat på herr koltrast!
 
 
En liten trädkrypare som klättrar på tallen. Det ser ju lite roligt ut med benen sådär rätt ut från sidorna, men det är väl så de tar sig upp och ner längs stammen antar jag. 
 
 
Fröken gräsand speglade sig i Hågaån.
 
 
Och så den här lilla blåmesen i motljus som försöker få ut det sista ur en talgboll.
 
Har ni hunnit göra något inför månadens Monthly Makers tema förresten? Jag känner att jag inte har någon tid alls den här gången fast jag har en idé jag vill göra. Hoppas att jag hinner med under måndag eller tisdag! På onsdag presenterar Anna María sitt bidrag och då kan ni lämna länkar till era verk där!
Johan

Fina bilder.

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?