Musiktips

De senaste dagarna har jag inte gjort mycket annat än att sitta och knappra på tangentbordet och skriva på min uppsats, ungefär 5500 ord än så länge. Jag kan absolut inte lyssna på musik när jag läser och skriver någonting, det fungerar bara om jag håller på med något mer praktiskt. Så musik till plugg går oftast bort för min del. Men i övrigt så gillar jag ju att lyssna på musik, så här kommer lite musiktips och Spotify-listor!
 
 
Den här är också ny!!
Min senaste lista och nuvarnde favorit. Namnet kommer från att jag och E delar Spotify-konto och han hade precis skapat en lista som hette "Den här är ny". Den innehåller några gamla favoriter som Daughter-låtar från If you leave-albumet och lite Bon Iver, men mest nya låtar jag hittat på sistone. 
 
 
Ultimate 90's
Den här listan är bara sådana låtar jag förknippar med 90-talet och som är kul att dansa till. Succé att dra på i slutet på en hemmafest när allt man bara vill är att fuldansa och skriksjunga med i musiken. Jag tycker i varje fall att den är himla roliga att dansa till, eller kanske allra mest att sjunga till haha.
 
 
Den här listan gjorde vi innan vi åkte till Barcelona förrförra sommaren. Den innehåller bara massa chillåtar som passar perfekt i bakgrunden på en solig strand. 
 
 
Den här och de två sista listorna är egentligen ungefär samma typ av musik och en del låtar överlappar säkert, men jag gillar alla tre. Det är till största del sånt som skulle kunna klassas som "indie" om man ska kategorisera. De flesta (verkar det som) brukar noga fundera ut ordningen på låtarna i sina spellistor. Jag lägger bara till allt jag gillar just nu och som passar in på temat jag vill åt (eller ibland har jag ingen tanke alls utan det bara är en mishmash av sånt jag gillar) och så brukar jag oftast spela de på shuffle om jag inte vill höra 5 låtar av samma artist i rad. 
 
 
Ganska prick ett år gammal lista när jag förra året verkligen ville ha vår och försökta tvinga fram den. 
 
 
Många sitta-inne-och-kramas-medan-regnet-smattrat-utanför-låtar. 
 
Det var en liten titt in i min musiksmak. Vill ni se mer kan hitta alla mina publika listor här (fast en del har E gjort eftersom vi som sagt delar konto och några av de är hans "gaming-musik", men ni kanske gillar de med!)
Beatrice

Åh, är så himla inne på Podcasts just nu att jag nästan helt slutat lyssna på musik... Och så har Spotify inte haft Taylor Swifts musik, som är det enda jag lyssnar på just nu, hehe... Så himla ovant.

Svar: Så var det för mig också ett tag, men nu börjar jag hitta tillbaka till musiken! Fördelen med musik vs podcast är att man kan sjunga med i musiken och inte behöver koncentrera sig lika mycket på att lyssna ;) Ja men juste, hon tog ju bort all sin musik därifrån, trist!
Mikaela Puranen

Daisy

Har nördat London Grammar så himla mycket nu det senaste. Så grymt bra sångerska, det skär rakt in i hjärtat.

Svar: Hon är fantastisk!
Mikaela Puranen

milina.blogg.se

Kul med musiktips! :)

Roligt med lite tips. :)


Kom ihåg mig?