Söndagsdetaljer

 
Ännu en vecka har flugit förbi och det känns som jag inte hunnit med någonting. Men på ett sätt är det bra att tiden går fort nu, för det betyder att min finaste person snart är hemma igen! Lite mer än en vecka kvar bara! Men det jag tänkte blogga om var lite detaljer här hemma just nu. Som den här födelsedagsbuketten. Jag köpte de rosa tulpanerna för att det skulle vara lite fint när jag hade lite gäster över i fredags och så fick jag de här lila så nu sällskapar de tillsammans i en vas. Väldigt fin kombination om jag får säga det själv! Nästa helg ska jag ha ett litet kalas för att fira lite till, och sen när E kommer hem så kanske vi firar ytterligare lite till. Men jag gillar att fylla år, jag drar gärna ut på det så länge som möjligt ;)
 
 
Mitt sug efter gröna växter försvinner inte! Den här garderobsblomman är det senaste tillskottet i familjen och var en födelsedagspresent. Jag ska visa lite andra saker jag fick i present lite senare, men de är så fina så de behöver ett eget inlägg! 
 
 
Två nya prints från Kevin Russ har fått komma upp på hallväggen. Jag såg den nedre hemma hos Sandra för längesedan och blev kär i bilden. Så i vintras någon gång när det var erbjudanden om fri frakt så köpte jag bisonoxen och en björnkompis till den. Jag letade och letade efter en ram med rätt mått, men det verkar helt omöjligt att hitta utan att måttbeställa, så nu satte jag upp de med washitejp istället. 
 
 
Mina pelargoner har flyttat hem efter att ha varit på vinterförvaring hemma hos mina föräldrar. Mamma hade till och med beskurit dem och tagit sticklingar på en del. Bra service på vinterlägret! Men nu har de flyttat hem och min Dr. Westerlund får bo i sovrummet just nu! Det blev visst nästan bara växtdetaljer, men det är verkligen min favoritgrej här hemma! 
Sanna Preifelt

Åh vad mycket fina detaljer. Tulpaner är ju så fantastiskt fint :)

Svar: Det är nog mina favoritsnittblommor! :)
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Kevin Russ är verkligen ett geni! Älskar hans bilder så otrroligt mycket. Lyx också att du fick pelargonerna beskurna ju, önskar att jag hade lite bättre hand med den typen av blommor :(

Svar: Ja men verkligen! Skulle utan problem kunna sätta upp typ 20 av hans bilder på väggarna, men lite variation är ju också trevligt ;) Hon hade till och med planterat om dem, ska lätt skicka dem på vinterläger nästa år igen! Jag tycker det känns läskigt att beskära dem och hade varit rädd för att ta död på hela högen :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?