Vilddjur och tamdjur

 
I helgen så åkte jag och mamma till våra släktingar i Norrtälje för att hämta stativet jag skulle få låna och hänga lite. De bor ute på landet i Norrtälje vid ett ställe som heter Tranviken med utsikt över vattnet. Jag antar att det heter så för att det brukar hänga mycket tranor där, och vi såg faktiskt årets första par där i lördags! Så himla roligt! Och ganska tidigt ändå? Vi såg lite andra vilda djur jag tänkte visa bilder på i ett annat inlägg!
 
Men de bor också precis vid en gård som precis har tama djur! Bland annat har de får som precis hade fått lamm! Eller precis och precis, några av dem var nog inte mer än någon vecka i alla fall. 
 
 
Så himla söta, fluffiga, gulliga, mjuka små varelser! Den lilla krabaten som ligger här såg ut att vara yngst av syskonen. De var så nyfikna och kom fram till gallret så man fick klappa på dem. Jag fick nästan en längtan efter att flytta ut på landet någonstans i skogen nära en sjö eller kusten. Grannen får gärna ha en gård, för jag vet inte om jag skulle ha ork att driva en själv. Men så mysigt att ha nära! Fast jag tänker att det nog bara är trevligt på sommaren, tror inte att jag skulle stå ut med vintrarna. Jag orkar knappt gå ut här på vintern och då har jag ändå 300 meter till en buss och behöver inte transportera mig särskilt långa sträckor. Det kanske är en sommarstuga jag längtar efter egentligen?
 
 
Modern till de små sötsakerna! Himla mysiga djur ändå, förutom att de bräkte lite öronbedövande kanske. Jag tror att de trodde att det var dags för mat när vi kom dit, så de var nog lite hungriga. Det är så sällan man får träffa får, eller åtminstone är det sällan jag gör det. Man kanske ser de i en hage någon gång, men då är det inte alltid så mycket till möte. Det här var så mysigt! 
 
ISA

vill bara krama dem!! så lurviga <33

Svar: De var såå gosiga! :D
Mikaela Puranen

Jess

Men åh, lamm är så söta! När jag var barn hade vi får under några år och det var bland det mysigaste som fanns när lammen var små och man ibland fick ta in ett och mata med flaska.

Svar: Åhhh så mysigt det låter!
Mikaela Puranen

Maria Ekblad

Men åh så gullgia :)

CQ

Naaaw vad söta!

chrissy

omg så fluffiga och gullisar!!


Kom ihåg mig?