Monthly makers magiska majtema

 
Lite försenat kommer här mitt bidrag till Monthly Makers som hade tema magi den här månaden. Jag funderade länge på hur jag ville tolka temat och kom ganska snabbt fram till att jag på något sätt ville koppla det till naturen. För naturen är magisk för mig och särskilt magisk är den nu på våren när allting vaknar till liv igen. Jag ville absolut använda mig av riktiga naturmaterial jag hittat ute. Hur var däremot lite mera oklart. Jag kollade lite i min materialkista (japp, har alla mina skapargrejer i världens finaste gamla amerika-kista) och tog fram en påse med fjädrar jag hittat i skogen. Jag funderade på om jag skulle göra en drömfångare, drömmar är ju lite magiska eller hur? Den idén kanske också blir av lite längre fram, men jag har haft så sjukt mycket att göra på sistone så det hanns inte riktigt med.
 
Så då tänkte jag om och ville göra en fågeltavla och fästa fjädrarna på den. Och sen började processen och planen på hur jag tänkte mig att det skulle se ut i mitt huvud ändrades steg för steg. Min första tanken var att göra en realistisk blyertsteckning och att fästa fjädrarna på vingarna. Men efter att ha skissat upp fågeln så blev jag istället sugen på att använda tusch. Och så tyckte jag inte att det såg bra ut när fjädrarna låg på vingarna. Och så började jag rita mönster. Och så förlorade jag mig själv i bilden och vips så såg den ut såhär. Inte alls vad jag hade tänkt mig, och jag vet inte hur mycket jag egentligen gillar den heller. Men jag har inte gjort något kreativt alls på ca två månader för att jag har mått så dåligt så det kändes så himla fint att ha lust att skapa något igen. Och att bara teckna på och göra exakt som jag känner för och inte anpassa mig efter någon annans önskemål (det sista jag tecknade var en porträttbeställning som jag inte klarade av att slutföra).
 
Så, mitt bidrag blev såhär denna gång. En magisk flygande fågel (att kunna flyga är ju ganska magiskt det med!) omgiven av naturelement. Jessica är månadens värd och snart kommer hon att göra ett samlingsinlägg med de magiska ting vi skapat den här månaden!
 
Monthly Makers är en kreativ utmaning som pågår hela året. Det är 12 teman för 12 månader och 12 bloggar som är värdar för varsitt tema. Vi som håller i MM är: Agnes, Alicia, Anna María, Annica, Beata, Beatrice, Elsa, Emelie, Jessica, Jessica, Sandra och jag! Ni hittar oss på Facebook och under #monthlymakers på instagram!
ɑ n n i k ɑ

Fint :D

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Louie

Åh så vacker den är, riktigt magisk :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Fanny

Jag tycker din fågel blev jättefin! Gillar de olika fjädrarna!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Silje

Syns dette ble veldig fint! :) Tenk å kunne fly slik som fuglen, det hadde vært magisk, det!

Svar: Tack! Eller hur, det är egentligen så himla fascinerande att fåglar kan det! Och insekter, och fladdermöss och andra flygande djur, sjukt coolt!
Mikaela Puranen

Katarina

Jag blev lite kär i din fågel. Älskar att du har gjort olikmönstrade fjädrar, att de får ta plats. Och vackert inramat av naturen själv.

Svar: Tack, vad glad jag blir! :)
Mikaela Puranen

Beata

önskar verkligen jag kunde rita! så fint du!

Svar: <3
Mikaela Puranen

Jessica

Jag tycker fågeln är helt FANTASTISK! Verkligen helt magiskt gjort!

Svar: Tack fina du!
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Shit som du utvecklats under den tiden jag följt din blogg. Så proffsigt och snyggt! Väntar fortfarande på guiden om hur man gör en så här clean teckning ;)

Svar: Tack vad glad jag blir! :) Jag vet inte om jag tycker det själv, men det är ju ganska svårt att se på sig själv antar jag... :P Guiden kommer, jag lovar! Den här har jag inte ens scannat in för den är i A3 format men nästa teckning som får plats i scannern så kommer den, jag har icke glömt :)
Mikaela Puranen

ronja

så fint :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Jess

Har ju helt saknat tid att kommentera bloggar men nu är det minsann på tiden. Tycker fågeln blev jättefint, älskar de olikmönstrade fjädrarna!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Alicia

Jag håller med Sandra, ditt teckningsspråk utvecklas verkligen och nischas mer för varje bild du ritar. Det är så häftigt att få följa! Du kombinerar alla mönster med släta vita ytor så vackert, och det är underbart liv och rörelse i bilden. Och jag är så GLAD att se dig i bloggosfären och MM igen! Jag har saknat detta. All inspiration och lycka till önskar jag dig inför juni!

Svar: TACK Alicia vad glad jag blir av din kommentar <3
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?