Skolstart och ännu en fältkurs

 
Okej, så nu har jag gått några veckor i ny klass, ny kurs och på ett helt nytt universitet. Jag har tidigare bara pluggat på Uppsala Universitet, men de har inte så mycket marinbiologi där så när det var dags att välja masterprogram så stod det mellan Stockholm och Göteborg. Efter att ha kollat igenom kursutbudet och funderat på om jag vill flytta till andra sidan landet så föll valet på Stockholms Universitet och deras masterprogram i marinbiolgi. Men jag bor kvar i Uppsala, vilket har lett till att jag spenderar ca 3 timmar av min dag på att åka bussar och tåg och att vänta på dessa. Jag tror jag börjar vänja mig lite grann, men vad dränerad man blir på energi! Det är bara att laga middag, ev. plugga lite och ligga i soffan en liten stund innan det är dags att sova som gäller när jag kommer hem. Det finns liksom inte ork till annat. 
 
 
Och nu ska iväg på fältkurs. Den här gången är jag inte ett dugg sugen faktiskt, trots att det brukar vara både kul och lärorikt. Men jag är redan så slut, och nu ska jag iväg idag och vara borta sön-fre till västkusten med sju personer jag knappt känner alls. Fältkurserna brukar ofta vara väldigt intensiva också, det är inget ovanligt att man jobbar från åtta på morgonen till nio på kvällen typ. Så kommer vi hem över helgen en snabbis, men då ska vi iväg på bröllop i Dalarna och lär inte vara hemma förrän sent på söndag kväll. Måndagen därpå åker vi iväg på nästa fältkurs, denna gång till Åland i nästan en vecka där med. Jag vet inte hur jag ska orka? 
 
 
Men så ser i alla fall läget ut, jag hoppas det blir bättre än jag förväntar mig och att jag inte är helt död innan månaden är slut. Men! Jag vet inte riktigt hur det ser ut med internetuppkoppling där borta, så det får bli en överraskning hur mycket uppdateringar det blir här. Jag har några inlägg tidsinställda ifall att det inte funkar, och så kommer Monthly Makers-inlägget såklart den 25:e! 

Kom ihåg mig?