Vad-listan

 
Hej hej hej! Hoppas ni får en fin fredagskväll, här kommer en lista jag hittade hos Elsa.
 

Vad stressar dig?
→ Skolan. Jag vet inte om ni har lagt märke till att inlägget kommit lite glesare här de senaste veckorna, men det beror i alla fall på att jag har haft så fruktansvärt mycket att göra i skolan. Vi håller på med en monsteruppsats som jag har så mycket ångest över för att den inte blir som jag vill. Första deadlinen var idag så nu släpper jag den för helgen åtminstone och tar det lite lugnt! Annars är det väl mest stress över att jag inte "gör något" utan sitter hemma för mycket och inte gör något speciellt.

 

Vad ska du göra ikväll?
→ Absolut ingenting! Kanske lite motsägelsefullt med tanke på slutet i förra svaret men man måste ju inte göra saker jämt. Jag har suttit inne och skrivit hela dagen och efter inlämningen vid kl fem så var jag så himla utmattad att jag bestämde mig för att ligga i soffan resten av kvällen. Antingen tänkte jag kolla på lite serier eller nörda mig med att spela Elder scrolls online. Imorgon däremot ska jag ta mig ut ur lägenheten och göra något roligt!

 

Vad är lätt?
→ Att snooza lite för länge, att somna överallt om jag är trött och att längta ihjäl sig efter sommarkvällar med vinpicknickar som på bilden ovan.

 

Vad blir det för middag idag?
→ Det blir fisk (!!!) och potatis. Utropstecknena för att jag alltid säger att jag inte äter någonting från havet men har börjat försöka lära mig äta lite fisk för att det är nyttigt och jag tror att jag skulle må bra av lite mer omega-3 i kroppen.

 

 

Vad vill du göra mer?
→ Skapa, promenera, fotografera, vara i naturen, resa och hålla på med keramik. Jag har varit på första träffen på keramikkursen nu i veckan och jag är redan så ledsen över att det bara är fem tillfällen, jag vill aldrig sluta!

 

Vad går du igång på?
→ Att få en riktigt bra DIY-idé och sätta igång med den genast, att få hem en ny liten planta, rensa ut gamla kläder och saker att sälja/ge bort och att planera in någonting riktigt kul!

 

Vad gråter du av?
→ Ärligt talat det mesta. Men nu senast åt uppsatsstress och så Downton Abbey, herregud så jag gråtit till den serien. Jag bryr mig så himla mycket om karaktärerna och vill att allt ska gå bra för dem, mer än jag brukar bry mig om serier, så jag blir så otroligt ledsen när det går dåligt. Vill inte spoila men har verkligen fulgråtit vid något dödsfall.

 

 

Vad gjorde dig arg senast?
→ Haha, en karaktär i Downton Abbey... Förutom det så har jag varit arg över, eller mest känt mig uppgiven egentligen, över hur rasismen normaliseras allt mer. Pallar typ inte scrolla på facebook längre för att allt fler "vänner" skriver och delar rasistisk skit.

 

Vad är fånigt?
→ Alla knäppa smeknamn E kommer på åt mig, det är nya varje dag och oftast baserade på olika djur, ibland gulliga sådana som en kattunge eller ibland bara konstiga som kaskelottbebis, hahaha.

 

Vad är gott?
→ Blodapelsinjuice, paprika, ost och hallon/banan/vanilj/mango-smoothie.

Sarah

De va kul o läsa :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Sånt här är alltid kul att läsa! :)

Ruth | HungryHeart.se

Vad roligt att läsa och så sugen jag blir på sommarpicknick, ha ha! Hoppas du får en skön slapparhelg med lite avbrott från uppsatsskrivandet!

Svar: Tack, börjar känna mig lite mer avslappnad först nu men snart drar allvaret igång igen ;)
Mikaela Puranen

Pauline

kul lista :)

FrökenTV, bloggen om tv och film

kul lista


Kom ihåg mig?