MONTHLY MAKERS FÄRG

 
Dags att presentera vad jag har skapat på månadens Monthly Makers tema som är färg! Alicia är månadens värd och det är i kommentarena till hennes inlägg som man länkar sitt eget bidrag! Jag skrev ju tidigare att jag var sugen att måla en tavla, och det var precis vad det blev! Efter att jag såg kungsfiskaren som varit på min fåglar-jag-vill-se-lista hur länge som helst så kände jag att jag var tvungen att föreviga den i en målning!
 
 
Första skissen såg ut såhär. Jag målade på en pannå jag hade hemma som är mindre än en A4, men ganska lagom för det här projektet kände jag. Allt som allt tog det kanske 2-3 timmar att måla tavlan.
 
 
Jag gjorde ett halvmisslyckat försök att göra en timelapsevideo, haha. Måste hitta ett sätt att ställa upp kameran på som är bra, det här är bara filmat med handhållen mobil så kvalitén är som den är. Jag tror dessutom inte att mitt batteri på varken mobil eller kamera skulle hålla att filma i ett par timmar? Måste klura på det där, men här är ett första dåligt försök i alla fall. Det kanske är kul att se lite av processen ändå?
 
 
Jag gör ca en akrylmålning om året har jag räknat ut, men det är ju faktiskt riktigt kul så jag ska försöka att göra åtminstone någon mer 2016, haha. Blev väldigt nöjd med den här gulliga favoritfågeln i alla fall. Lite tålamodstestande att lägga många olika lager men det blir ju så mycket bättre i slutändan då. Den ser ju dock lite bättre ut på håll än på närbilden. Jag tänkte först att jag skulle ge bort den här i present, men jag tror bestämt att jag måste behålla den själv och sätta upp på någon vägg. Jag kanske ska lägga upp den på min Society6-shop också?
 
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I maj är temat färg och Alicia är värd. Kommentera detta inlägg hos Alicia med en länk till ditt bidrag för att vara med. Deadline är den 28 maj!
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessica, jag, RuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
Anna María

Kungsfiskaren är så himla fin. Nästan en sagofågel med sina färger. Jag tycker din målning av den blev jättefin! Och kul att se ett timelaps. Kan sitta och titta på sånna hur länge som helst. Det är så himla mezmerizing.

Svar: Verkligen sagofågel, och känns inte alls som den hör hemma i Sverige men jag är så glad att den gör det :) Tack <3
Mikaela Puranen

Louie

Åh så fin, och vad kul att se processen i videon! :D

Svar: Tack snälla :D
Mikaela Puranen

Ruth | HungryHeart.se

Åh, vad fin den är! Tycker att du fått till en lite hemlighetsfull och rofylld känsla över din kungsfiskare. Klart att du skall lägga upp den på Society 6!

Svar: Tack Ruth <3 Vad kul att ni är flera som tycker den är hemlighetsfull och sneaky haha, det var inget jag hade i åtanke när jag målade den men jag ser vad ni menar! :P Den dyker nog upp på shoppen ikväll! :)
Mikaela Puranen

Silje

Utrolig fint, Mikaela! Alle de små detaljene som du har jobbet med og virkelig fått fram, og så fine farger sammen! Nydelig ^^

Svar: Tack Silje! <3
Mikaela Puranen

johanna

så fint det blev!

Jess

Jättefin! Hoppas det blir fler målningar under året, tycker du är så duktig och det är kul att se vad du skapar :) Inte bara i målning utan allt annat också såklart, men gillar målning lite extra, förmodligen för att jag själv inte är särskilt duktig på det haha.

Svar: Åh tack! Jag hoppas det med, den här var riktigt kul att göra så jag fick nog lite mersmak :)
Mikaela Puranen

Linnéa

Så vacker!!

Alicia

Mikaela, wow! Tycker du använt färgerna på ett helt nytt sätt i denna bild. Väldigt proffsigt, och så vackert! Jättemycket djup i bilden, fin form och så snyggt med den intensivgröna bakgrunden. Är så glad att du såg kungsfiskaren och fick inspiration. Fåglar <3

Svar: <33! Jag har nog använt färgerna på ett lite nytt sätt, använde lite vatten vilket jag typ aldrig gjort när jag använt akryl förut. och så brukar jag inte jobba med så många lager, kul att du ser det!! Tack fina du <3
Mikaela Puranen

Sandra

Jag älskar att den ser så himla sneaky ut :D Riktigt kul med time lapse-video också. Tycker inte det stör så mycket att det är med handhållen mobil, det roliga i att få ta del av processen tar liksom över :) Hur som helst så älskar jag verkligen färgen i bakgrunden på din tavla, den får hela bidraget att kännas magisk och nästan självlysande!

Svar: Åh vad roligt att höra att time lapsen var uppskattad! Men tänker dock bli bättre på att filma sådana ändå haha :) Tack Sandra <33
Mikaela Puranen

Grahnslöjd

Superfin!! Och vilka härliga färger!!:)

Wilda

Vilken ljuvlig målning! Så fint att få se processen också. Jag är så fascinerad av detaljerna och färgen i bakgrunden är alldeles perfekt i nyansen för att få fågeln att stå ut. Jäkligt snyggt, Mikaela! Vilket bidrag!

Svar: Åh tack snälla Wilda <3
Mikaela Puranen

Linnea Aurora

Men åh, så fint! Älskar färgerna!!

Lili

Åh, den är helt underbart fin! Älskar färgerna och fågelns detaljer. Bakgrundsfärgen... åh. Jag skulle lätt hänga denna på min vägg!

Svar: Tack vilken fin komplimang! Den kommer upp på min Society6-shop ikväll förmodligen om du är sugen :D
Mikaela Puranen

Lili

Spännande! Ska hålla utkik :)

Lund Johanna

Gud så fin, jisses vad bra du är. Den ser ju toppen ut i närbild också tycker jag :) Jag önskar att jag kunde måla jag med, men jag ser inte strukturerna i hur man gör. Tur att andra kan, heja heja!

Svar: Tack snälla <3
Mikaela Puranen

Anni

Kungsfiskaren är en overkligt söt fågel, en av mina favoriter också! Jag har aldrig sett en i verkligheten, det måste vara magiskt! Gillar din färgstarka tavla och att du lyckats få fågeln att se så pillimarisk ut!

Svar: Det var magiskt! Förstår verkligen varför den kallas för blå blixten och juvelen. Och tack!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?