Liten månkruka i fjordblått

 
Jag minns inte om jag har nämnt det här, men om man följer mig på instagram så har man förstått att jag sysslat med keramik även i höst! Och så har jag anmält mig till två kurser i vår med, för det var för lite med bara en den här hösten! Dessutom missade jag ett tillfälle för jag var borta på fältkurs, så det blev en extra kort kurs. Men lite har jag hunnit producera! En grej är den här lilla krukan som jag har stämplat månar på! Dock visade den sig vara omöjlig att få ett vettigt foto på?! Glasyren glänste i alla vinklar, fokusen hamnade inte rätt, men skitsamma jag orkar inte vänta på bättre ljus för att kunna fota om när det är så mörkt och mulet hela tiden så det får duga! 
 
 
Såhär såg den ut innan glasering! Jag tummade krukan, vilket innebär att man formar med händerna och trycker ut leran med tummarna kan man säga. Sedan tog jag min månstämpel och stämplade runt kanten!
 
 
Jag gillar verkligen den här fjordblåa nyansen, den blir så fin! Nästa vecka ska jag hämta mina sista grejer som blivit brända, är så spänd på att se hur det blev! Så mera keramik kommer upp här innan året är slut kan jag lova! 
radhuslivet.se

Men åh vilka söta! <3

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

så söt

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Christin

Så fint!! Testa att dreja en gång hos min väns mamma (som har sin egen ateljé och butik i Frankrike -drömmen?!) och shit pommes vad det var svårt!!

Svar: Tack! Åh vad kul! Ja, det är jättesvårt haha. Men den här är tummad, så det gick betydligt enklare, även om ytan blir lite mer bucklig och handgjord än när man drejar :D
Mikaela Puranen

Stina | Stinas tillvaro

Så kul med fler kurser, och toppenfin färg på krukan!

När vi var i Italien så fick vi frukosten i så himla fina frukostskålar, de var precis så där tummade och en extra fin detalj var att de var glaserade på insidan men sen matta på utsidan. Har en idé att om jag någon gång gör egen keramik ska jag göra något sånt - men tänker att jag delar idén med dig ;)

Svar: Åh det låter hur fint som helst! Ska fråga om de inte kan ta lite matta glasyrer, tycker det är superfint!
Mikaela Puranen

Cecilia

Åh så fin! Älskar verkligen också färgen.

Svar: Tack vad snällt!
Mikaela Puranen

Jenny

Vilken fin! Den färgen är verkligen magisk! Passar himla bra ihop med den gröna kaktusen också

Svar: Tack snälla :D
Mikaela Puranen

Jessica

DEN ÄR SÅ FIIIN

Svar: Tack :D :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?