Fredagslista

 
Det är lite tyst här just nu, men jag gör desto mer bakom kulisserna. Vad det handlar om får ni veta snart! Men så länge tänkte jag sno den här fredagslistan Bea publicerade idag!
 
1. ditt humör just nu?
Sjukt glad! Det här kan vara den bästa fredagen på år och dar, för jag har 1. tagit körkort idag! 2. Fått min uppsats godkänd så jag äntligen kan påbörja mitt masterarbete och 3. Det är sol!

2. vad gjorde du för femton minuter sedan?
La in en flaska champagne jag fick när jag fyllde år på kylning. Nu har jag något att fira och ska öppna den!  
3. vad gjorde du för två timmar sedan?
Satt i en bil och hade körprov! Det jag fruktade mest - vänstersväng på landsväg - kom som tur var inte, och allt annat kändes bra! 
 
4. lyssnar du på radio?
Bara när jag åker/kör bil i princip. Men poddar kanske räknas? Isåfall så fort jag är ute och förflyttar mig någonstans själv!
 
5. vad har du druckit idag?
Pepsi Max hehehe 
 
6. vad har du ätit idag?
Mackor till frukost och så tänkte jag väl få i mig någon form av lunch strax! 
 
 
7. vad har du på dig just nu?
Mina bästa svarta byxor som jag vill ha typ jämt, en grå t-shirt och en gråmelerad kofta.  
 
8. äter du kött eller vegetariskt?
Någonstans mittemellan.
 
9. har du förändrats mycket under det senaste året?
Jag vet inte, det gör man väl hela tiden mer eller mindre. Kanske inga gigantiska förändringar dock!
 
10. är du höger- eller vänsterhänt?
Höger!
 
11. vad köpte du senast?
En stor Calathea <3
 
12. vad är det för färg på din ytterdörr?
Brun trä i en ganska röd ton.
 
13. vilket stjärntecken är du född i?
Fiskarna.
 
14. vilken är din favoritfärg?
Mintgrönt/turkost! 
 
Min nästnyaste växtkompis - fiolfikusen från Lidl <3 Den ska dock planteras om snyggare så att inte plastkrukan sticker upp sådär, haha. 
 
15. spelar du något instrument?
Nej. Eller jag har spelat både piano, block- och tvärflöjt när jag var liten, men jag skulle inte säga att jag behärskar något av det idag. 
 
16. charterresa eller tågluff?
Jag har inte åkt tågluff så får väl säga charter. Jag gillar egentligen idén på tågluff men jag tror jag skulle bli ganska uttråkad och känna att jag slösade bort tid på tåget? Det var tusen år sedan jag var på en solsemester känns det som så det skulle verkligen sitta fint. 
 
17. vad är det för väder hos dig just nu?
Soligt! Lite moln förvisso, och så är det ganska kallt. 
 
18. din favoritfrukost?
I höstas hade jag en hangup på Finn Crisp med kokt ägg eller philadelphia, tomater + örtsalt. Just nu är det gamla hederliga ostmackor! Men jag äter oftast någon form av bröd. 
 
19. tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Njae, jag vet inte riktigt. 
 
20. sover du tungt?
Japp. Imorse vaknade jag inte överhuvudtaget av Es alarm eller att han gick hemifrån, det brukar jag åtminstone göra. 
 
21. drömmer du mardrömmar?
Nja, då och då. Inatt drömde jag att jag hade kissat på mig på en fest?! Hahaha
 
22. är du morgon- eller kvällsmänniska?
Jag önskar och försöker bli en morgonmänniska, haha. Det är så himla härligt att gå upp tidigt (om man är pigg!) och ha hela dagen framför sig.
 
 
23. hur många kuddar sover du med?
Två eller tre.
 
24. favoritklädsel?
De där svarta byxorna jag nämnde tidigare, heter det slacks? De är iaf mjuka, sitter inte åt någonstans men ändå lite fint tyg liksom. Bor verkligen i dem just nu. Men egentligen föredrar jag klänning eller kjol, men orkar inte med strumpbyxor som går sönder hela tiden så jag använder nog det mest när vädret tillåter att man är barbent. 
 
25. favoritlåt just nu?
Ingen, lyssnar så himla lite på musik just nu!
 
26. vad ser du om du tittar till vänster?
Soffbordet, en förkyld kille som sitter och spelar WOW och en kaktus. 
 
27. vad ska du göra imorgon?
Hjälpa en kompis att flytta och sedan vet jag inte. Jag är sugen på att laga någon riktig god mat! 
 
28. vad ska du göra i veckan?
Om jag räknar med en vecka framåt från och med idag (eftersom denna vecka snart är slut) så ska jag åka till SU och ha möte om mitt masterprojekt, skriva projektplan och fixa lite administrativa grejer. På min fritid ska jag försöka måla lite, och fixa klart med det jag gör bakom kulisserna här (!). 
 
29. andra planer för månaden?
Ja, det är ju bara ett par dagar kvar av månaden så jag ska göra det jag skrev ovan, haha. 
 
Hoppas ni får en fin helg, det tänker jag ha!
sandra

Åh, Mikaela, jag började gråta nu. På riktigt. Blev så jäkla rörd och glad över att du klarat ditt körkot. Vilken grej! Stort, stort grattis <3

Svar: Taaaack fina du <3 <3 <3 Jag grät i typ en timme efteråt också haha!
Mikaela Puranen

Wilda

Vilken dag! Och vilka milstolpar i livet! Helt otroligt Mikaela! STORT GRATTIS och heja dig! Fira ordentligt! <3

Svar: TACK! <3 Verkligen fantastisk dag!
Mikaela Puranen

Ruth

GRATTIS!!!!! Så himla roligt!

Svar: TACK fina du!
Mikaela Puranen

Jess

Ihh grattis till körkortet! Så himla roligt :D

Svar: Tack :D :D Känns superkul!
Mikaela Puranen

Anna María

HURRA för körkortet! Stort grattis! Och vilken fin och peppig lista :)

Svar: TACK <3
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?