Örhängesförvaring

 
 För ett tag sedan gjorde jag en tavla för att förvara några av mina örhängen på eftersom de ligger lite överallt och skräpar. Det är superlätt att göra själv!
 
Du behöver:
  • Ram (min är från ÖB)
  • Spetstyg
  • Lim
Klipp till tyget efter ramens storlek. Ta gärna lite för mycket, det är lättare att klippa bort överflödigt tyg än om det blir för litet. Jag tog bort baksidan på ramen för jag ville att man skulle kunna se igenom tyget, men det är en smaksak. Det var lite knepigt att få tyget att fästa och att få det att vara spänt, men med lite pill så går det! Det går säkert även att tejpa fast beroende på hur ramen ser ut baktill, vilket kanske är lite lättare. När limmet torkat är det bara att hänga upp örhängena!
 
Man skulle också kunna använda spetsband bara och sätta det i vågrätta rader i ramen eller använda hönsnät eller ståltråd. Går att göra hur många varianter som helst!
 

Kom ihåg mig?