DIY blomtavla

 
Det blev visst lite pyssel gjort ändå innan tentan! En blommig tavla som jag ska ge bort i födelsedagspresent till en vän. Jättelätt att göra själv!
 
 
Du behöver:
  • Canvasduk
  • Pappersblommor med ståltrådsstjälkar
  • Vit akrylfärg
 
1. Börja med att måla canvasen vit (den är ju vit från början men min hade en lite gulare ton än vad jag ville ha).
 
 
2. Tänk ut hur blommorna ska placeras. Jag la ut blommorna och testade lite olika innan jag fäste dem. Därefter fäste jag blommorna genom att helt enkelt sticka ståltråden genom canvasen.
 
 
3. Placera blommorna i det önskade mönstret.
 
 
4. Baksidan kommer vara full av trådar. Jag band ihop de i mindre buntar som jag sedan vek in mot canvasen.
 
 
5. Färdigt att hänga upp!
 
 
Louie

väldigt fin!

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?