Betongblad

 
Ett till betongprojekt från i somras är detta blad. Eller vi gjorde kanske 6-7 stycken, men just den här bor hemma hos oss. Det är egenodlade tomater från i somras på bilden också. Jag längtar så himla mycket till våren och sommaren nu, när man kan börja gjuta utomhus igen och odla på balkongen. Och slippa vintertorr hud...
 
Såhär gör man ett betongblad
1. Hitta ett lämpligt blad, ex. rabarberblad.
2. Om du inte vill ha det helt platt, utan lite skålformat, bygg en liten sand- eller jordhög att lägga bladet på. Vi gjorde det i en skottkärra som var fylld med jord. Alltså lägg bladet på högen och forma högen så att bladet får det djup du vill ha.
3. Blanda betongen ganska tjockt för att det inte ska flyta ut när du lägger det på bladet. 
4. Lägg upp betong ovanpå bladet, någon centimeter tjockt lager. Platta till ovanpå med en spade eller dylikt för att bladet ska kunna stå lättare. 
5. Vänta någon dag tills det stelnat och dra bort bladet från betongen. Det kan fastna små bladbitar som man får pilla bort.
6. Om man vill kan man lacka med någon form av betonglack som finns. Jag har inte gjort det. Jag gillar den matta, lite mer ruffa looken.
 
HÄR kan man se bilder hur gör man gör steg för steg som jag precis beskrev.
Felicia Långström

Åh så fint! :3

Svar: Taaack! :)
Mikaela Puranen

Carina

Vackert blad!Väntar ok på våren!!!:D

Svar: Tack! Ja, den kan inte komma snart nog alltså!
Mikaela Puranen

Linnéa

Bra idé!

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Snyggt:D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

lena

smart ide :)

lena

smart ide :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?