DIY näckros av värmeljus

 
Helgens pyssel har bestått i att tillverka den här näckrosen. Jag är med i en pysselgrupp på Facebook där många har gjort just såna här på sistone, tack för inspirationen! Vad den är gjord av? 
 
 
Aluminiumkopparna som blir kvar när man tänt värmeljus!
 
Såhär gör man:
 
Du behöver 14 stycken värmeljus för att göra en som ser precis ut som min, men det är ganska enkelt att variera efter eget tycke och smak.
 
1. Pilla ut den lilla metallplattan veken sitter fast i och ev. stearinrester ur aluminiumkoppen. Såhär ska de se ut!
 
 
2. Vik ihop koppens sidor mot mitten och platta till den...
 
 
...tills den ser ut ungefär såhär!
 
 
3. När du vikt alla kopparna behöver du någonting att fästa dem på. Jag klippte ut en rund (nåja ganska rund) kartongplatta.
 
 
4. Limma på det yttersta lagret av kronblad. Jag valde att lägga de som blev fulast underst så att de inte skulle synas lika mycket. Det tog ett litet tag att få in vikningstekniken... 
 
 
5. Limma på nästa lager med något mindre antal kronblad. Snyggast blir det om dessa får vara fylla ut "tomrummen" mellan bladen i det undre lagret.
 
 
6. Dags för det innersta lagret! 
 
 
7. Lägg ett värmeljus i mitten av näckrosen. Klart!
 
 
 
Hanna

Coolt! Såna ska jag absolut pröva att göra. Att man aldrig kan komma på sånt själv?! ;)

Svar: Haha, jag känner likadant, den här idéen kom jag ju inte på själv utan såg i en pysselgrupp på Facebook!
Mikaela Puranen

Sofie - catfightback

Men ja, vad smart, måste jag prova :)

Svar: Ja gör det :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?