Ros av värmeljus

 
För ett tag sedan så gjorde jag ju en näckros av aluminiumkoppen som värmeljus sitter i. Man kan även göra andra saker av kopparna, exempelvis rosor! Jag fotade tyvärr inte hela processen denna gång (batteriet i kameran dog) men ska försöka förklara i ord hur man gör!
 
1. Töm ur alla stearinrester och plattan som veken är fäst i. Såhär ska den se ut!
 
2. Hämta en sax. Klipp kanten på koppen i lika stora flikar (mina blev inte så lika här men det är nog snyggare om de är det!) och runda till kanterna. Det ska se ut ungefär såhär.
 
3. Som ni kan se på den färdiga rosen så har jag vikt ner toppen på flikarna lite för att det ska se mer ut som en ros.
 
4. Gör exakt samma sak med en till aluminiumkopp och sätt den ena inuti den andra och limma ihop dom.
 
5. Upprepa med valfritt antal lager. Jag vinklade flikarna mer och mer uppåt ju längre in i rosen jag kom. Längst in knögglade jag bara till kronbladen lite så att de inte såg för "perfekt" ut.
 
Hoppas det gick att förstå beskrivningen trots brist på bilder!

Kom ihåg mig?