DIY Lampa

 
 
Sist jag var hemma hos mina föräldrar för någon vecka sedan påbörjade jag och mamma "Projekt lampa". Jag hade haft tankar på att göra en sån här i över ett år och nu fick vi äntligen tummen ur. Vi har samlat på oss massa virkade dukar från loppisar under årets gång och så åkte vi och inhandlade tapetklister.
 
Såhär gjorde vi:
1. Se till att ha en massa virkade dukar...
2. ...och tapetklister...
3. ...samt en rund form som det går att tömma ut luften ur, vi  hade en badboll men en ballong funkar också.
4. Klä in bollen i dukarna. Testa gärna en gång utan klister för att se till att dukarna räcker och fundera ut på hur du vill placera dom. Vi satte på en duk i taget och penslade på rikligt med tapetklister. 
Problemet vi hade var att dukarna föll av när vi hade bollen hängandes på det här viset. Vi la istället upp den på yta så att dukarna inte kunde trilla lika lätt. Det krävdes ett par lager med lim för att få det att sitta, och tar ett par dagar att torka. Vi märkte också att det fungerade bättre med dukar av lite tjockare material, de tunnare behövde förstärkas med lim ytterligare en gång.
 
5. När allt har torkat, töm ut badbollen/ballongen och ta bort ev. limrester. Vi hade en duk som vi klippte ett runt hål i mitten på där lampsockeln ska in. Det vi ännu inte har gjort är att fästa lampsockeln i lampan. Men vi tänkte kanske göra någon form av ståltrådsanordning i toppen för att få den att fästa. Lite oklart ännu, men lovar att visa när den sitter uppe hur vi löste det!
 
Emilias art & design

Mycket snygg lampa måste jag säga! ^^ Kul idé!

Svar: Tack! :D
Mikaela Puranen

Fanny

Gud så fin den blev! :)

Svar: Tack så mycket!
Mikaela Puranen

Anita

Snygg lampa :D

Svar: Tackar!
Mikaela Puranen

Moa

Sjukt fint :) Kanske man borde prova på att göra en själv :)

Svar: Tack! Ja gör det, det var inte alltför svårt :)
Mikaela Puranen

Elsa Winge

Vad kreativt och roligt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Emma Grann Fotografi

Wow! Jättefin!!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Cissi Larsson

Vad händigt! Blev väldigt fint iallafall! :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Johana Duggin

Intresserad av träning & Motivation?
kika in hos mig lite snabbt då :D

Angelnrone

Oj så fin den blev! jag brukar köpa lite mysiga saker på loppis o göra om, så det här var ju ingen dum idé. Tack för tipset. Kram Angelnrone♥ Välkommen in på min sida!

Svar: Tack! Ja, jag älskar att gå på loppis och särskilt om man hittar saker man kan göra om till lite personligare! Ska kolla in din sida :)
Mikaela Puranen

Mizca

Jättesnygg, nu måste jag på dukjakt :)

Kika gärna in och se min egengjorda lampa - http://mizca.se/2013/september/lampan-ar-tand.html#comment

Svar: Tack! Wow din var också jättefin, har tänkt göra en sån där också! Det är servetter du vikt till blommor va? Eller nån typ av silkespapper?
Mikaela Puranen

Marlene

vad fin!:)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

FlizanLizan

Cool :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Helena

Jättesnyggt ju! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Robex Lundgren

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Svar: Kan tipsa om ett band, Caravan Cult, de är grymma!https://www.facebook.com/Caravancult
Mikaela Puranen

Eline

Kul, den blev ju fin!

Svar: Tack så mycket!
Mikaela Puranen

Anna

Vilken kul idé! Snyggt! :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Malin

Snygg!! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

guud så snyggt :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Sofia

himla snyggt och smart!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

lillemor

snyggt vilken kul ide

Svar: Tack så mycket :) Ganska enkelt att göra också!
Mikaela Puranen

Mohammedi's | Art, model & designer

Snyggt

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Emmy Åhlen

riktigt snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

jennie pluggar i los angeles

suuupersnyggt!

Svar: Taaack
Mikaela Puranen

Anna

Superfint! Tänker fylla huset med sådana nu, så tack för tipset ;)

Svar: Tack! Gör det, kommer säkert bli jättefint!
Mikaela Puranen

william

skitsnyggt:D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Hatte

Wow vad fin <3
Äntligen ett användningsområde för alla ärvda dukar <3

Svar: Tack! Ja! Man behöver ju inte heller göra en rund, har du någon trist lampskärm kan man göra på den tex :)
Mikaela Puranen

Karolin

Detta ska jag prova, helt klart. Fantastisk ide. :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Petra Ebbesson

Va häftigt, och va fin lampan blev! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Frida

Guud så fint det blev! Fiffigt också! Det vill jag testa! :)

Svar: Tack! Gört, det var kul att göra och särskilt när resultatet blir bra :D
Mikaela Puranen

Angelica Knutsson

Den blev riktigt snygg! det ska jag ta och testa :)

Svar: Tack! Gör det!
Mikaela Puranen

vendela

oj, vad coolt! Blev riktigt fint :)

Svar: Tack så mycket!
Mikaela Puranen

Hanna

Men så snygg och coolt.

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Joe

Wow! :) Blev jätte fin! Kreativ idé.

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Lisa - Kreativ bakning ♥

Vad kreativt! Snyggt :)

Svar: Tack tack!
Mikaela Puranen

Daniel

Snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Beatrice

wow vad häftigt :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

M

Läckert

Svar: Tack!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?