Mer betong

 
Här är ett par betongljusstakar jag och mamma gjorde i somras. Förra helgen när jag var där och hälsade på så gjorde vi ytterligare några. De är gjutna i pantburkar, förutom den till höger som är gjuten i en vattenflaska. Burkarna och flaskan var uppklippa upptill så det skulle gå lättare att hälla i betong. Superenkelt att göra, det är bara att fylla på betong till önskad höjd och sen trycka ner ett värmeljus. Vill se hur resultatet blev på de nya, försökte skaka om dem lite mer för att bli av med luftbubblor. 
 
Joe

Wow vad häftigt!! Jätte snyggga.

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Hedda Rönnlund

Gud vad häftigt! Det blev riktigt snyggt!:)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Linn

Jättesnygga! Verkligen :)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Johana Duggin

Intresserad av träning & motivation?
kika in lite snabbt hos mig då :D
kram

Rebecca

Fyndigt gjort. Snygga blir det också. Dum fråga kanske, men kan man måla dem efteråt med någon färg om man så önskar???

Svar: Ja det tror jag! Har inte testat själv, men har läst någonstans att det finns någon sorts betongfärg? Eller annars funkar det säkert med vanlig akrylfärg om man lackar över sen? I alla fall så länge man tänker ha det inomhus! Hade lite funderingar på att doppa de här i färg, kanske nåt metalligt!
Mikaela Puranen

Mikxki

Grymt snyggt! :)

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen

Drugs and addiction

Klicka in och läs min text om droger och beroende

Elsa Winge

SNYGGT

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Marie

Verkligen snygga :) ,gillas skarpt ! Kika gärna in på min blogg om du vill,jag designar kläder.

Svar: Tack! Coolt med kläddesign, ska kolla!
Mikaela Puranen

Elina

Coola! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Emma Grann Fotografi

Snyggt!!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Robex Lundgren

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Alina

Coola :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Linda Lövberg Hjären

så snyggt:D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Louise

Häftigt! :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Tina

Så enkelt och så snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Cecilia - träning, foto och vardag!

Så snygga!!

Sen det skulle vara jättesnällt om du klickade på en av länkarna i det här inlägget: http://ceciliasj.blogg.se/2014/january/dresses.html#comment ! Jag är verkligen desperat och jag behöver verkligen nya kläder så det är därför jag frågar, skulle inte frågat annars för jag vet att du förmodligen hatar såna här kommentarer!

Svar: Tack! Klickade på länkarna.
Mikaela Puranen

Sofia

Snygga :-)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

elin stridh

betong är fint :)

Svar: Ja visst är det! Mitt favoritmaterial för tillfället!
Mikaela Puranen

Cecilia - Träning, foto & vardag

SV: Thank you so much!!!

LORISSA LOVEBOMB

sv; Jag älskar Harry Potter och har faktiskt tre stycken trollstavsreplikor. Samt en heeeel del annan merch ;) Och jag lyssnar på Harry Potter varje natt när jag ska sova!

Svar: Då var det inte så konstigt då haha. Jag drömde häromnatten att jag var Dumbledore, fast jag hade en ond halvbror jag var tvungen att förinta!
Mikaela Puranen

moa

mysigt! ☺

Sofia

åh så fint och stilrent!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Hanna Painio

Åh vad fint!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Milla

Wow så snyggt! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Em

Jag har också gjort sånna!, sjukt fina!:)

Svar: Tack! Vad kul :)
Mikaela Puranen

karincecilias.blogg.se

Coola!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Michelle Gawronska

Så snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Emelie

Kul att du låter kreativiteten flöda!

Svar: Ja, nu för tiden kan jag nästan inte titta på en sak utan att tänka om det vore en bra gjutform, haha.
Mikaela Puranen

nicole

va fina. Har du bild på hur man gör steg för steg?

Svar: Tyvärr inte, men kan fixa nästa gång jag ska gjuta! Men det är väldigt enkelt. Klipp upp pantburken upptill. Alltså ta bort "locket" så det är en öppen burk. Blanda betong - brukar stå anvisningar på förpackningen, men den ska inte vara för flytande, så ganska mycket betongpulver! Tänk att det ska bli som en tjock gröt typ. Häll i betongen i burken i önskad höjd. Ta ett värmeljus och tryck ner i betongen. Ställ på plant underlag och vänta ett par dagar. Sen är det bara att ta ut din färdiga ljusstake!
Mikaela Puranen

elin stridh

åh tack för tipset ska absolut kolla upp de :D

elin stridh

sv: ja jag hade jättefina dekorer i betong men smart som jag är tapppade jag odmi golvet när jag dammade! (Y)

Svar: Noooo! Du får göra nya, det är ganska enkelt! :)
Mikaela Puranen

ami

Fett coola, kan ni inte visa hur man gör? :)

Svar: Jo kan fixa en tutorial nästa gång jag är hemma hos mamma (det är alltid där vi gjuter)! Men skrev en beskrivning i ett svar till en kommentar lite längre upp, kolla den så länge!
Mikaela Puranen

Tess

Läckert! Kul vad man kan göra av olika ting :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

vendela

vad fina!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Lisette

Fina!

Svar: Tack tack!
Mikaela Puranen

Sofie gustafsson

Gud vad fina :)

Svar: Tack så mycket!
Mikaela Puranen

anna

så himla fina!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Fröken Grön

Snyggt! :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

TOVA

snyggt!!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

biggeros

Hur snyggt som helst. Tack för tipset😊

Svar: Tack :) Lycka till om du ska göra egna :D
Mikaela Puranen

Linda

Oj gud va snygga! Borde helt klart testa att göra egna :)

Svar: Tack! Ja gör det, det är ganska enkelt! :)
Mikaela Puranen

ullie

oj va många kommentarer tror ja det så fina ljusstkarna va. Är de svåra att få ut sen från burkarna? Går det att sätta i nya ljus me ?

Svar: Tack :) Njae, inte särskilt, burkarna gör det ju inget om man förstör i processen då det bara är pantburkar. Men man kan olja in dom innan man häller i betongen så lossnar de enklare! Ja, det går, men det är lite knepigt att pilla loss aluminiumkoppen, men det går absolut. Och lite enklare med en kniv och efter man har eldat upp ljuset!
Mikaela Puranen

Ellen

Snyggt!:)

Svar: Tack! :)
Mikaela Puranen

Joy Wagner

Riktigt snyggt!

är man intresserad av en blogg fylld med smaskiga skönhetstips av en frisör och fransextesionist samt makeup får man gärna kika in på min nya blogg och följa via bloglovin www.msjoywagner.blogg.se
skriver om allt från min vardag till skönhetsoperationer.

Puss & Kram Take Care

leonor broberg

mysiga!

Beatrice

love it :)

Nalliiz

Underbart coola och fina ljusstakar :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

emma

va fint!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Mamma Maria

Snygga de var. Har börjat leka lite med betong jag med. Får testa detta med flaskor och burkar.

Svar: Tack! Ja gör det! Jag ser nästan allt som potentiella gjutformar nu för tiden ;)
Mikaela Puranen

Felicia - Konstverk och mammaliv.

Vad snyggt! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Angelica Knutsson

Det blev riktigt snyggt!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Anonym

så vackert:) fin blogg sötis

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Annalena

Jätte snygga. Jobbar ju själv med betong, men det blir en hel del för utomhusbruk, som fågelbad (av rabarberblad, krukor, lyktor osv. Jag håller ju på med diverse handverk. Har lagt till din blogg i favoriter, för den är en inspirationskälla.
Ha det gott.

Svar: Åh, bloggar du om det? Ska kolla in din sida! Har också gjort rabarberblad, de är så vackra! Sist så testade vi på att göra en "handdukskruka", ska skriva ett inlägg om den så fort jag varit hemma hos mamma och fotat resultatet! Vad kul att du gillar bloggen, tack! :) :)
Mikaela Puranen

Anna Holm

Snyggt! :D

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Ellen

Superfina! :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Matilda

Gud vad häftigt, skitsnygga!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

lillemor

Snyggt

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

ida

Riktigt snygga! Ska nog försöka mig på att göra något liknande :) Dum fråga kanske, men vart kan man köpa betong? :)

Svar: Byggmax! 25 kg för... 60-70 kr? Och det räcker ganska långt!
Mikaela Puranen

Patricia Ersson

Häftigt, har inte haft en tanke på att man kan göra sådär, är det enkelt att måla dom om man skulle vilja göra dom vita?? :)

Svar: Jag tror det! Har inte testat själv, men tro det ska finnas någon betongfärg? Annars går det säkert bra med typ akrylfärg också, så länge man inte tänkt ha det utomhus, för då bör man nog lacka med typ båtlack!
Mikaela Puranen

Emma

så fint!!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

Lisa

Snyggt

Svar: tack!
Mikaela Puranen

Alice

Hihi sånna dära har jag också gjort! Dock var det länge sen, men mina var inte lika fina ^^

Svar: Det tror jag säkert de var! :)
Mikaela Puranen

Natalie

Hur mysigt som helst! Superkreativt :)

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

∞NORA∞

MYSIGT! :)

Svar: Ja :)
Mikaela Puranen

Annalena

Det kommer bilder senare. Under mina handverk har jag andra saker nu. Har haft 2 tuffa år, så det har mest blivit gnäll i min blogg. Men det kommer att komma olika saker senare.
Ha det gott

Svar: Men du, det är inte gnäll! Det är väl jättebra att du har en plats att skriva av dig på när du mår dåligt! :) Hoppas verkligen det vänder till det bättre snart! Kollade på din hantverkskategori, fanns så mycket fint! Vill verkligen lära mig virka och sticka, det vore sååå kul att kunna!
Mikaela Puranen

Hanna Karlsson

Vad fint!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen

cecilia

gud vad snyggt!

Svar: Tack :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?