Trollstavar á la Harry Potter

 
Jag fyller 25 på måndag och ska ha en temafest nästa helg med det lite luddiga temat "Fantasy" (men jag är inte direkt en fantasynörd så min obildade uppfattning om fantasy är typ Sagan om ringen, Harry Potter, Skyrim, Game of Thrones, allt med drakar, etc...) I alla fall, jag har börjat att pyssla ihop lite dekorationer! Som de här trollstavarna som jag är sjukt nöjd med! 
Här kommer en beskrivning:
 
Du behöver:
  • Rundstavar i lämplig tjocklek (Jag köpte mina på Bauhaus)
  • Såg
  • Limpistol
  • Hobbyfärg, akrylfärg eller annan lämplig färg
  • Eventuellt pärlor och annat att dekorera med
 
 
1. Rundstavarna jag köpte var 1 meter långa, så jag började med att såga av dom i tre lika delar. Mina trollstavar är alltså ca 33 cm långa. Koppla in limpistolen och låt den bli varm. Under tiden kan man klappa en katt.
 
 
2. Det här är det roliga steget. Nu leker man fritt med sin limpistol och skapar olika strukturer på stavarna. Jag varierade lite med som ni kan se, på vissa ringlade jag bara lim runt, andra gjorde jag limstreck på längden osv. Men det bästa, tycker jag, var idén att sätta dit olika pärlor för att få ytterligare strukturer på ytan. Jag hittade både stora och små pärlor som jag testade att sätta på olika vis på några stavar.
 
 
3. Måla trollstavarna i valfri brunaktig färg (eller något annat om man hellre vill det). Jag gjorde det enkelt för mig och hade samma färg till alla, men det hade varit fint att variera med lite olika nyanser. 
 
Som sagt, sjukt nöjd är jag! Tror att det blir en fin dekoration på festen som folk kan leka med :)
E

Alltså, älskar katten på bild 2 <3

Svar: Haha åh, jag vet! Hon ska alltid vara med och helst lägga sig på precis det man håller på med och kräva att bli klappad! :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?