Samlingsinlägg för mina mönstrade djur - mitt mönstrade zoo!

 
Här kommer hela mitt mönstrade zoo, alltså alla djur jag har tecknat i den här stilen. Det var betydligt fler än jag trodde! Men kanske inte ändå, har tecknat sådana här djur i ungefär ett års tid tror jag? Men det är lite roligt att nästan alla har någon köpt, antingen som print eller att jag tecknat på beställning. Björnen var en av mina första och det originalet sitter uppe i vår hall!
Örn.
Elefant - det här var den allra första bilden jag gjorde i den här stilen! Hade sett en (mycket snyggare) elefant i samma stil på Pinterest och efter det var jag fast...
Kameleont.
Sengångare.
Bältdjur.
Fladdermus.
Fågel - förslagsvis en näktergal...?
Varg. Den här ritade och sålde jag innan jag fick min scanner - därav sämst bildkvalité!
Katt - som en del i stjärntecknet Tvillingarna - hela bilden finns längre ner!
Kronhjorten - en av mina mest populära djur, det är nog den och lejonet som sålt bäst!
Kräftan, också en del i min stjärntecken-serie.
Lejonet! Troligen den most populära bilden av alla de här, skulle illustrera ett horoskop till vår sektionstidning på universitetet, så då tecknade jag alla stjärntecken i den här stilen (fast de som inte är djur blev inte alls lika bra)
Oxen.
Fiskarna.
Mops! 
Skorpionen.
Stenbocken.
Två bearded collies på beställning.
Tvillingarna i kattform! 
Väduren.
 Älg.
Den senaste bilden - sjöhästen!
 
De flesta djuren finns att köpa på min shop HÄR om man gillar dom! Sjöhästen kommer att komma upp under helgen!
 
Sandra

Så duktig du är! Tycker bäst om bältdjur, kameleont och fågeln. Så himla fina!

Svar: Tack tack :) Bältdjuret är en av mina favoriter också!
Mikaela Puranen

Helene

Så himla fina! :) Alla så unika men ändå lika

Svar: Tack så mycket! :)
Mikaela Puranen

Cina Rane

Hej.
Dina bilder är helt underbara. Har sett detta innan och tycker det vekar så kul. Men vad heter tekniken och hur startar man? Skulle vilja prova något nytt.
Med vänlig hälsning, Cina

Svar: Hej! Tack, vad kul att du gillar dom! :) Tekniken heter Zentangle, hade ingen aning om att det fanns ett namn för det när jag började teckna i den här stilen! Jaaa... Det finns säkert en massa tutorials på youtube, det började med att jag såg en bild i den här stilen sen har jag bara tecknat med mina egna idéer. Jag börjar med att rita konturerna på djuret, ögon etc och sen fyller jag i med mönster! :)
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?