Feministiska illustrationer

Egentligen orkar jag inte skriva någonting om valet. Det har gått över en vecka, men jag får ändå en klump i magen så fort jag tänker på det. Jag är besviken över att F! inte kom in, och jag är så rädd för vad SD:s ökade stöd kommer att innebära. Orkar inte läsa en endaste analys till om varför SD ökat eller hur man bör bemöta och motarbeta dem på bästa sätt. Inte än i alla fall. Men för att peppa till fortsatt feministisk och antirasistisk kamp (även om det känns jävligt mörkt just nu) så tänkte jag visa mina feministiska illustrationer! Den första ovan är min personliga favorit! Jag har gjort en tygväska till mig själv med samma bild som jag ritade med en textilpenna. Man kan köpa den här bilden som poster, väska, kudde, mobilskal och allt möjligt HÄR om man tycker om den! (ja, det är snippor i mönstret på ett par ställen!)
 
 Akryl på papper. Gillar att den är så enkel. Finns HÄR
 
 
Det här är den som har sålt allra bäst på min shop, fast det är den jag gillar minst... Jag har planer på att göra om den med snyggare blommor och i annan teknik, för jag gillar själva idéen! Men om man gillar den här så finns den tillgänglig HÄR.
 
Krossa patriarkatet! Krossa rasismen! Finns HÄR
 
Amanda Jona [SPONTAN]

Superfina :)

Svar: Tack så mycket :D
Mikaela Puranen

Sandra

Tycker att den andra bilden är så himla fin. Ska köpa någon dag när jag ändå beställer därifrån :)

Låter så mysigt med en sån morgonrutin och jag önskar nästan att jag också kunde sitta där med en megagod frukost och njuta. Jag är som mest produktiv på morgonen och fram till tio-elva så det känns skönt att få virvla runt här hemma och få allt gjort då ;)

Svar: Tack! :) Åh, vad roligt, gör gärna det!
Haha då är vi totalt olika, jag är i min produktiva fas typ nu, mellan typ 21-01. På morgonen ska man undvika att prata med mig innan jag fått i mig frukost!
Mikaela Puranen

Sandra

Och ps. Jag tänker att om man kan ha ett sånt inlägg med några månaders mellanrum så även om inte så många kan hänga på i början sådär utan förvarning så kan man veta med sig att man ska försöka ta sticklingar till nästa tillfälle :)

Svar: Det låter som en fantastisk idé! :D
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?