Ett besök på Plantagen senare

 
Jag och mamma åkte till Plantagen i veckan. Jag skulle egentligen kolla på växtbelysning, men så råkade vi stanna ganska länge vid suckulenthyllan... Det fanns elefantöra där! Jag har velat ha en sån ett bra tag nu så jag blev jätteglad! Det är nästan så att jag måste åka tillbaka och köpa en till. En taggig suckulent jag inte kan namnet på slank också ner i korgen.
 
 
Det gjorde även de här två minisuckulenterna. Den första är någon sorts aloe vera och den andra är någon kaktusgrej tror jag. Den har små taggar i alla fall? 
 
 
Apropå kaktusar så har jag en till liten minikaktus med rosa blommor. Den har blommat konstanst sen jag köpte den, vilket jag tror var i somras om inte ännu tidigare. Det är samma blommor som aldrig vissnar ner. Är det normalt beteende för en kaktus? Fint är det i alla fall! Jag kände lite hur min inre crazy plant lady vaknade till liv igen efter att ha gått lite halvt i ide under vintern, nu vill jag bara ha fler växter! Överallt i hela lägenheten helst!
 
maja

Elefantöra ska bli min nästa växt!

Svar: Det tycker jag! :D
Mikaela Puranen

Jess

Vilken stor elefantöra du fick tag i! Köpte en på blomsterlandet för några veckor sedan och där var alla betydligt mindre, men den växer väl till sig hoppas jag :) Är för övrigt precis som du och vill ha gröna växter överallt, det är så fint och hemtrevligt med växter :)

Svar: Jaha, då hade jag tur då :) Men din växer säkert till sig också! Det roliga är att jag för typ... 3 år sedan, ja innan jag började plugga biologi, var totalt ointresserad av växter och bara tog livet av allt. Och nu är det som mina små bebisar haha.
Mikaela Puranen

Annica

Åh elefantörat var ju superfint! Det måste jag nog också skaffa (och få att försöka överleva), av någon anledning så tycker mina inomhusväxter inte om mig haha

Svar: Jag har jättesvårt att få suckulenter att överleva, men nu jäklar ska jag inte vattna de för mycket :P
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?