Vinterdag

 
Igår var det fem plusgrader i Uppsala och snön börjar sakta bli allt slaskigare. Men för prick en vecka sedan var det helt perfekt soligt vinterväder och jag tog en lång promenad med min kamera, så varning för bildbombsinlägg!
 
 
Glittrig pudersnö.
 
 
Det var verkligen ett winter wonderland-landskap ute i Hågadalen naturreservat. Säkert 30 cm snö på vissa ställen.
 
 
Det fanns jättefina längdskidspår ute i reservatet och det var verkligen perfekt väder för skidåkning, såg säkert 10-15 personer som var ute och åkte.
 
 
Jag gick upp till Hågahögen eller Kung Björns hög som den också kallas, en gammal gravhög från bronsåldern.
 
 
Vandrade vidare till ett stall i närheten där jag hittade de här två som var lite griniga på varandra.
 
 
Och även den här pose-ponnyn. När hen såg att jag kom gåendes med en kamera travade hen fram till stängslet och poserade helt blickstilla. Hann knäppa ett par bilder innan hästen tyckte jag var tråkig och travade iväg igen.
 
 
Nu började solen dock gå ner så jag vände stegen hemåt för att inte behöva gå i djup snö i beckmörkret. 
 
 
Det var den vinterpromenaden! Solen har verkligen lyst varje dag här sedan dess, det bränner lite i ovana ögon men det är SÅ himla härligt! Det har verkligen en så stor inverkan på mitt humör, jag har varit så mycket gladare den här vecka när man har sett solen. Påverkas ni lika mycket av bristen på solljus?  
Beatrice

Superfint! Kul med pose-hästen, haha. Och jag känner också av ljuset! Det märks att det går mot vår, för till och med det grå mörkret är ljusare än det var i December! Och det är ju superskönt, förstås.

Svar: Det har du rätt i! Idag är det molnigt och grått, men den gråa himlen är snarare vitgrå än sådär tungt grå som den var i november/december!
Mikaela Puranen

christin

OJ VAD FINT!! Och vilken kontrast mot oss här i sönder. Har räknar vi snödroppar och vintergäck som om inget annat spelade någon roll! :)

Svar: Jag skulle inte säga nej till vårtecken här med! Hur fint det än må vara med snö så längtar jag oerhört till de där dagarna då solens strålar på riktigt värmer för första gången, doften av bortsopad sand på gatorna, promenera med solglasögon på, fågelsång och vårblommor lite här och var. Det är nog min absoluta favoritårstidskänsla!
Mikaela Puranen

Annica

vilka fina bilder! Solen gör otroligt mycket för mig med, så himla skönt att den börjar komma fram lite mer nu :)

Svar: Tack! :) Ja men eller hur! Bara för det är såklart grått igen idag, men det är en betydligt ljusare grå än det varit tidigare i alla fall!
Mikaela Puranen

Sandra Lundin

Vilken underbar dag! De sista bilderna <333 Har inte fotat solnedgång/soluppgång på evigheter alltså men måste verkligen passa på nästa gång vi har sol. Det ljuset är ju magiskt!

Svar: Verkligen! Om jag inte hade frusit så mycket vid det laget hade jag stannat ute lite till och tagit fler solnedgångsbilder, men jag började tappa känseln i tårna så att... :) Några bilder blev det i alla fall och de sista är mina favoriter med :D
Mikaela Puranen

Alicia

Så himla vackert men alltså framför allt: HÄSTARNAAAAA!!

Svar: JAA, jag känner lite som du med ditt hästinlägg att jag saknar det! Vore så kul att bara få vara i ett stall och rida lite någon dag!
Mikaela Puranen

Amanda Jona [SPONTAN]

Helt fantastiskt vackert! Man mår ju så bra när solen är framme :)

Svar: Ja, men verkligen! Det verkar dock som det gråa har återvänt tyvärr... :(
Mikaela Puranen

Jessica

Åh vilka fina vinterbilder! Kombinationen snö och sol är det bästa som finns på vintern :)

Svar: Eller hur! Nu har det varit grå himmel i snart en vecka igen :(
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?