Rymd, berg och vattenfärg

 
Jag tjuvstartade Monthly Makers naturtema med att försöka kicka igång mitt akvarellmålande igen med att måla lite olika naturbilder, ett av resultaten från den helgen var det här rymdberget! Jag försökte också öva mig på att våga göra lager på lager och skarpa kanter, jag brukar annars vilja blanda ihop allting och försöka få en gradient från mörkt till ljus osv. Men ibland ger det bara mer effekt om man har en skarp linje, så det var tanken med den här övningen, att låta det vara så och inte försöka blenda ihop kanterna. Så då blev bilden såhär! Långt ifrån perfekt och gjord på runt 20 minuter, men fyllde sitt syfte för mig i alla fall! Helt ful blev den inte heller tycker jag!
 
Detta är alltså inte mitt bidrag till Monthly Makers eftersom jag gjorde den innan temasläppet, för kom ihåg att tanken är att inspirera till att utmana sig själv i skapandet och att hålla igång kreativiteten. Så därför vill vi helst att bidragen är skapade under tema-perioden. Hur går det för er förresten, har ni kommit igång med någonting? På fredag postar jag mitt bidrag och jag ser så mycket fram emot att se vad alla har skapat!
Klara

vad fint berget blev! gillar de olika nyanserna av grått på varandra. :)

Svar: Tack! Det var lite den grejen jag ville åt :)
Mikaela Puranen

Sandra

Superfint, Mikaela! Tänkte faktiskt på att det var länge sedan jag såg något du målat. Förstår att du inte haft tid men jag älskar att följa just den utvecklingen hos dig :) PLUS superkul att få se så många bilder på dig som i inlägget nedan!

Svar: Tack Sandra! Jag är sugen på att komma igång med det mer, jag producerade så himla mycket bilder förra och förrförra året och nu har det liksom bara tagit stopp. Men jag vill ju, så det blir nog mer framöver hoppas jag :) :)
Mikaela Puranen

Alicia

Woho vad härligt! Jag satt också och målade akvarell igår och jag är ungefär som du - blandar alldeles för gärna ihop allting till en gröt men vill verkligen lära mig lämna vitt och skapa skarpa kanter! Nåväl. Mitt bidrag är klart och kommer upp imorgon (om jag kan hålla mig, vill helst bara publicera det ögonaböj :P).

Svar: Det är så lätt att hänt att blanda ihop allting, men vitt och skarpa kanter blir ju så effektfullt på sina ställen! Vill se alla dina senaste fåglar på bloggen snart, sneak peaksen jag sett ser helt fantastiska ut!
Mikaela Puranen

Sanna | Beauty & Bride

Verkligen superbra, jag är sååå dålig på kreativt arbete med mina händer. Jag klarar liksom av att göra en del visuellt på min dator, men att rita för hand, eller måla, det kan jag inte. Fast jag antar att det går att öva upp. :)

Svar: Allt går att öva upp! :) Tror du är bättre än du tror, det är bara att börja öva :)
Mikaela Puranen

Katarina

Bra tips att måla lager på lager även med vattenfärg (för akvarell och vattenfärg är väl två ord för samma sak eller?). Jag har just ätit upp mitt bidrag på januari och februaris tema, går ju igenom dem igen och tolkar dem i ätbart utförande. Ligger uppe nu tillsammans med september månads bidrag. Ser fram emot den 25:e, så kul att ta del av alla andras tolningar.

Svar: Akvarell och vattenfärg är synonymer ja! :) Haha, ska kolla igenom ditt senaste matbidrag strax!
Mikaela Puranen

Linnea

Men åh, blev ju jättefint!

Svar: Tack!
Mikaela Puranen


Kom ihåg mig?