MONTHLY MAKERS AUGUSTI

 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. Därför att det kan underlätta med ett inspirationsord att utgå ifrån, det är roligare att skapa i grupp och det är utvecklande att visa upp och ta del av andras alster och tankar. Du är med på de teman, förutsättningar och i den utsträckning du vill.
 
Den här månaden är det min tur att vara värd och temat är... 
 
 
... PÄRLOR! Det är inte ett material jag ofta använder, så det kommer bli en liten utmaning men jag är peppad! Spontant tänker jag först på pärlplattor, något jag inte gjort sedan lågstadiet tror jag. Det finns ju mycket fint man kan göra med den tekniken, t.ex. Hogwarts elevhemsplattor (som är gjorda efter Alicias mönster!), en klocka, krukor eller pärlkaktusar. Min andra tanke är smycken av pärlor, som Elsas fina halsband av glaspärlor! Träpärlor är annars en favorit hos mig, som man också kan göra halsband av men också så mycket annat! Jag är lite sugen på att göra en liknande lampa som Anna María eller en handdukshängare. Eller så blir det något helt annat som till slut blir mitt bidrag, som vanligt kan man tolka temat hur fritt och brett man vill! Det enda kravet är att bidragen ska vara skapade den här månaden, men visa gärna gamla pärlalster som inspiration! 
 
Vad är era spontana tankar om tema pärlor?
 
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13
 
Vill du ha mer inspiration? Spana in Monthly Makers Pinterest-board för tema PÄRLOR
 
Så här går det till:
1. Skapa något på temat PÄRLOR, blogga eller instagramma det (tagga gärna #monthlymakers).
2. Håll utkik på min blogg den 20 augusti, när mitt bidrag dyker upp kommenterar du inlägget med en länk till ditt eget. Senast den 28 augusti behöver jag ditt bidrag.
3. Jag sammanställer allt vi har gjort tillsammans den 31 augusti och lämnar sen över värdskapet inför nästa månad.
 
Mer Monthly Makers hittar du på Facebooksidan, Instagram, Pinterest och i inspirationsgruppen.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessica, jag, RuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
 
Alicia

Aaaaah shit!! Jag hade glömt att det var den 10:e när jag vaknade - så glad att inse det!!! Tycker pärlor är ett av de svåraste teman vi valt, jag har inte alls jobbat så mycket med det. Men har ju ~*en del*~ sådana i syskrinet så jag tänker att jag börjar där, vid materialet, med att kolla på vad jag har och vilka idéer det väcker. Ska bli spännande att se hur det här går ^^

Wilda

Jag hade också helt tappat detta, i sommar-tillståndet med tusen-planer-inför-hösten-hjärnan. Så pepp! Jag har ju gjort pärlplattor av foton på beställning under en period och är lite sugen på att göra något sådant igen, men gillar ju att testa nya saker så det kanske blir något helt annat. Jag ska i alla fall använda något av det jag har hemma har jag bestämt.

Wilda

Jag hade också helt glömt bort detta i mitt sommar-tillstånd med tusen-planer-inför-hösten-hjärna. Så pepp! Jag gjorde pärlplattor från foton på beställning förr, och gillar det jättemycket. Samtidigt tycker jag om att testa nytt så vet inte alls vad det blir. Men! Jag behöver använda materialet jag har hemma så jag ska helt klart använda något i mina lådor.

louice

Va kul!

Ruth | HungryHeart.se

Jag tycker att det här temat är så roligt. Vilken härlig inspiration du bjuder oss på!

Rebecka

Vilket roligt och framförallt utmanande tema! Det här blir min andra omgång. Är väldigt förväntansfull. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill göra men jag har några idéer i bakhuvudet. Spännande att se vad jag kokar ihop den här gången! :) www.nouw.com/hellofebruary

Karin | designbyBrismo

Jag har väntat och väntat och äntligen . . . blev det den 10:e och tema-släpp. Härligt pärligt ska det bli . . .

sandra

Hurra för temasläpp! Känns som ett tema som är superenkelt att hitta inspo + få något gjort på men svårare att komma på vad jag verkligen vill göra med :P

Julia

Roligt tema! Fina inspobilder, framför allt krukorna av "Pärlplatte-pärlor"! Nästan första gången jag har en idé direkt! Spännande och se om det faktiskt blir det jag utför... hmm.

Helga

Vad kul med ett så specifikt tema :) Det blir liksom utmanande på ett annat sätt. Hoppas jag kan vara med på nåt sätt den här gången!

Christin

Pärlor!!! Finns. så. mycket. att göra. tänker så hjärnan knakar! Håller med Julia föresten. Första gången jag tänka, aha! Men vi får se, haha :)

Borgmästaren

Spännande! Nu kan det nog bli en hel del variation på bidragen. Var först helt nollad men nu översköljs min hjärna av idéer. Blir lätt att man irrar omkring som en yr höna innan man lyckas bestämma sig för vad man ska satsa på.

Jess

Kul tema, ska försöka vara med den här månaden! Har velat göra grytunderlägg av träpärlor i evigheter, kanske är det nu det faktiskt blir av :)

Kourtney

Asså har nog ALLTID älskat att göra pärlplattor så långt bak jag kan minnas! Man kan göra så mycket roligt och jag älskar att man är så fokuserad och koncentrerad på sitt skapande när man lägger pärlplattor! =)

När jag startar min egna dagbarnsverksamhet sen ska vi lägga MYCKET pärlplattor!! :D


Kom ihåg mig?